m'n apollo

Post hier je links

m'n apollo

Postby Mike » 21 Feb 2013 15:15

Sinds vandaag lid hier. Even kijken of het lukt om wat te posten, en gelijk een vraagje natuurlijk.
Binnenkort met 2 bakbrommers op vakantie, naar het zuiden. Met als doel Frankrijk/Spanje/vrijheid,geluk.

Hebben mensen tips over wat we echt niet moeten vergeten mee te nemen?
Ben van plan om een reisverslag te maken, ook leuk om weer hier te posten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Re: m'n apollo

Postby irmin » 21 Feb 2013 20:26

Haa leuk

Ik zou beginnen een wegband achterop te mikken.
bandelichters, plakspul, pompje
ketting, tandwielen
bougie
lampjes
bier
motorolie
Rijden jullie allebei met hetzelfde blok? neem dan samen 1 reserve mee.
Ben je voor je brommer al een heel eind.

Heb je trouwens een oliekoeler? Voor een viertakt blok wel verstandig als je de hitte in gaat.

Helm en oranje hesjes vinden ze in het buiteland ook heel leuk.
irmin

Postby knorrepot » 21 Feb 2013 22:59

he dat ding heb ik laatst zien staan, ergens..
Ben
knorrepot

Postby Mike » 22 Feb 2013 01:44

Ha, Bier en sterke drank had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Heb onder me plaat nog wel een leuke ruimte om vodka te vervoeren:P Denk er wel om om er een zwaarder blokkie onder te hangen, en dan deze als reserve te doen. anders krijg ik m de heuvels niet op.
ja heb een oliekoeler erop vanaf deze zomer,. superblij mee want daarvoor raakte hij aardig snel oververhit.
Ben wel al opzoek naar een betaalbaar bandje wat hierop past,. tubeless is deze opzich wel lekker, van een honda cb450 past op de millimeter. Heb ik sinds kort omdat ik nogal gek werd van de spaken vervangen. Sinds van de week lekt me pakking,. lifan.....

Ok, knorrepot! ben jij die bak met die groene apollo of met die aluminium bak :P Ken de meeste bakbrommers in zaanstad wel., FOTO! :P :mrgreen:
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby bert » 22 Feb 2013 11:56

een reserve ontsteking kan ook geen kwaad. Ik herinner me nog een zoektocht in oost-duitsland naar een bosch onsteking. Was uiteindelijk niet te vinden en moest dus ook een van de bakken achterlaten en later weer ophalen. Een groene kaart (als die niet al bij je verzekeringsbewijs zit) is ook handig in het buitenland. Verder natuurlijk het onmisbare bakbrommer reparatie spul als duct tape, tie raps en ijzerdraad :D
bert

Postby arno » 22 Feb 2013 21:06

Achterwiellagers. Als die stuk gaan, kun je echt niks meer, dus ook niet slepen. Had ik ooit in een forse achterbuurt net buiten parijs. Echt te kut..
mogen wij eeeeven overgeven?!
arno

Postby knorrepot » 22 Feb 2013 23:51

die groene
Ben
knorrepot

Postby Amro » 23 Feb 2013 00:18

Fuck ja, achterwiellagers... Begin december 1997 een week rondgehangen in een klein dorpje in Noord=Frankrijk wachtend op de koerier van de ANWB. God, wat was het daar koud. :roll:
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

Postby arno » 23 Feb 2013 10:45

Ik heb ze uiteindelijk bij een grasmaaierboer gevonden, nadat we eerst half parijs hadden afgezocht naar een skf dealer die verhuisd bleek te zijn..
Maar ik zou ze gewoon meenemen, want die fransen zijn niet bepaald behulpzaam met hun, je ne sais pas en c'est impossible, maar dat is mijn ervaring
arno

Postby Reinier » 23 Feb 2013 19:16

hahaha jaa
ik heb ervaring in duitsland dat die dingen stukgingen, lokale hydroliekboek opgezocht, gelukkig maar 3 km weg!
binnen 2 uur reden we weer :D
nou zijn duitsers erg behulpzaam en vinden ze alles wat technisch is tof :P
"ist das uberhaupt erlaubt?" vragen krijg je wel hehe..
-Reinier-
Reinier

Postby Harry Huizing » 24 Feb 2013 03:22

een benzinekraan zou ik ook meenemen , doen !
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Postby Giel » 24 Feb 2013 14:45

Zoals al gezegd is: Helm.
Giel

Postby mano » 24 Feb 2013 21:48

genoeg extra kabels maar ook extra schroeftonnetjes en afstellers e.d voor de kabels.
mano

Postby Mike » 25 Feb 2013 13:36

Oranje hesje had ik nog niet aan gedacht. Extra bekabeling (gas en koppelings kabel al aangeschaft reserve). Iemand enig idee waar voorremkabels te verkrijgen zijn? Zonder ze al te veel te hoeven aanpassen? Of iemand ervaring met het aanpassen van dit soort?: Image
Ik post deze vraag ook wel even bij de andere topic over remmen,. Waar hij eigenlijk thuishoort :roll:
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby arno » 25 Feb 2013 22:55

Oog eraf knippen, lengte aanpassen van de binnen- en/of buitenkabel, schroeftonnie(net als mano heb) d'r op schroeven en gaan..
Tip voor knippen als het met de hand niet lukt: kabel tussen bekken van de nijptang klemmen, ene bek op een betontegel of stoeprand en op de andere bek ram je een hamer.
Zo kun je trouwens ook je kettingschakels los krijgen, maar dan zet je de tang tussen het plaatje en de schakel
Of je neemt een kettingpons mee..
arno

Postby bart beekhuizen » 02 Mar 2013 23:31

neem een blok mee, en een exta ontsteking. als je ketting een keer er afloopt dan is de pickup gelijk kapot. je hebt net als ik een yamaha rd350 wiel, 18".
heidenau k60 is een goede goedkope band met grip in de modder en fijn op het asfalt.
heb m ook onder de bmw r80 en bevalt prima.

zet wel een binnenband of neem die mee, die kan je namelijk zelf plakken. 2 goede grote bandenlepels is dan wel een pré. neem een grote jerrycan met water mee, word nogal eens vergeten. verder een ehbo doos. en rezerve benzine en olie. en een oude pizza doos, daar kan je prima nood pakkingen van knippen. ik heb wel eens een krukas staan wisselen langs de kant van de weg.

zorg dat je zadel en zithouding echt goed is, zodat je er fijn 5 uur op kan zitten, anders ben je na 3 dagen gebroken. vergeet een goed zaklampje en lucifers niet. neem niet teveel onzin gereedschap mee, als er niets met sleutel 14 vast zit neem hem dan niet mee.
bart beekhuizen

Postby Reinier » 03 Mar 2013 15:26

Wat mij hadden:
- Extra blok (waren we vorig jaar vergeten en dat hebben we geweten!!)
- Gereedschap, met als opmerking dat we daar volgende keer een betere selectie in maakten
- Lampjes en dat soort onzin
- Extra ketting en alles wat nodig is om dat er goed op te krijgen
- Slangklemmen, aantal stevige, heel handig voor sommige noodreparaties!
- Wat olie
- 5 liter benzine die regelmatig ons heeft gered of voorkomen heeft dat we 30/40 km moesten omrijden
- Gezond boeren verstand en een glimlach kom je heel ver mee
- loctite, WD40, Remreiniger en nog wat van dat soort goedjes

Groeten
Reinier Holst
-Reinier-
Reinier

Postby dimitri » 03 Mar 2013 18:30

Niets van bovenstaand als je de bestemming verandert richting het (voormalig) oostblok.
Een (bij voorkeur volle) fles vodka of slivo helpt je dan een heel eind.

gr en fijne vakentie,

dimitri
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Postby Mike » 03 Mar 2013 19:52

Mooi, Thanks voor een aantal bruikbare tips!
@bart beekhuizen, het is een Honda CB450 s achterwiel, (voor de mensen die hem ook willen gebruiken in een apollo achterbrug: Het past nèt aan:P )

:lol:
-pizzadoos
-Vodka
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby Reinier » 03 Mar 2013 21:46

Met achterremmerij en alles aangesloten?
-Reinier-
Reinier

Postby Mike » 04 Mar 2013 01:22

Ja, maar die gebruik ik alleen in noodgevallen :P , werkt namelijk niet heel fantastisch nog., kabel handrem rechterhand., veert niet heel goed terug en kan niet hard genoeg aanknijpen,. zit eraan te denken om aan de voetrem aan te sluiten., zoals bij orginele achterwiel zegmaar
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby Reinier » 04 Mar 2013 12:04

ah ja dat is wel jammer
Heeft hij een trommelrem dan? :P
-Reinier-
Reinier

Postby Mike » 04 Mar 2013 15:18

Ja klopt!,. misschien zijn nieuwe remschoenen en onderhoud,. niet heel erg naargekeken toen ik het wiel erin slingerde.
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby Mike » 12 Mar 2013 15:48

Achterwiel uit elkaar gehad.. Rubberen ring in scharnierende gedeelte van achterwiel was vergaan, daarnaast was de boel een beetje gaan roesten (rest van het wiel is gelukkig meer dan perfect) nieuw remkabeltje fixen en dan ook remmen met achterwiel:) ., tubeless noppenband ook vervangen voor glad bandje met binnenband., laat de zomer maar komen :P ., is wel een klusje wat je echt met zn 2e moet doen.
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby Reinier » 13 Mar 2013 21:58

Mike wrote: laat de zomer maar komen :P

Daar sluit ik me helemaal bij aan! haha
-Reinier-
Reinier

Return to Foto's/Filmpjes