ben het nu ah proberen met een bougie van een Golf GTI. Gaat tot nu toe goed maar heb wegens griep niet al te veel gereden. volgende week zal blijken of dit werkt. Anders toch maar naar de afstelling kijken. Het rare is dat hij wel op zich goed loopt. Hij trekt en met flink wat power op en heeft ook nog es een eindsnelheid die ik nog nooit uit zo'n blok heb gehaald tot nu toe. Rij nl al sinds begin met morini franco (50cc, 4 jaar nu, 2 races, elke dag vervoer 2 jaar lang waaronder half jaar 40 km 4 keer id week)
Als je een lange schacht moet hebben, dan ben je voor een NGK op zoek naar een B8ES. Koop gewoon een nieuwe. Die golf bougie is echt een te hete. Alle auto bougies zijn in de regel te hete bougies voor snelle 2 takten. Je bent met deze te hete bougies bezig een gat in je zuiger te smelten. Niet jammeren als ik straks gelijk heb.
Iets anders: Heeft dit motortje een puntenontsteking? Dan staan ze waarschijnlijk te vroeg.
Nog iets anders: Die mega spanning komt uit de dunne draad die naar de bobine gaat of uit de lichtspoel? Wat er uit je lichtspoel komt is niet belangrijk voor het ontstekingssysteem. Ik denk ook dat er verkeerd gemeten is, je moet wel een lampje laten branden als je het voltage meet. En kijk dan ook net raar op van 40 of 50V. Dat zijn de pieken die uit zo'n wisselstroom spoeltje komen.