contact en verlichting aanbrengen op Huisman

voor je verhalen enzo ....

contact en verlichting aanbrengen op Huisman

Postby B.rookiebak » Fri Sep 12, 2008 8:08 pm

Hallo,

Onlangs mijn eerste Bakbrommer gekocht. Blij mee, wennen en zeker nog een hoop te leren. Mijn bakbrommer is een naar orginele staat gebrachte Huisman met een 50cc Zundapp, 3 voet versnelling.
Ik woon in Amsterdam en wil ik een start-onderbreking maken zodat niet iedere debiel mijn mooie bak kan starten. Waar en hoe moet ik die maken? Verder moet er ook nog verlichting op mijn bak, de juiste info hierover las ik, dacht ik, in dit forum, maar ik kan het niet meer vinden. Er stond ook een schema bij. Heeft iemand meer info voor mij hierover of weet iemand waar ik dit kan vinden?

Alvast bedankt,

groet Manja
B.rookiebak

Postby luc » Sat Sep 13, 2008 12:03 am

goed slot en mischien een zeiltje maken dat mooi over je frame valt zodat dat vastzit met elastieken zodat je die hele kickstarter niet zo ziet zitten? En ik haal verders altijd spullen bij sloperij roukama in wormerveer. lampjes, schakelaars enz. (www.roukama.nl)
Eerst die band plakken ;)
luc

Postby arno » Wed Sep 24, 2008 12:46 pm

ik zou voor je startonderbreking gewoon een universeel contactslotje kopen bij de lokale brommerboer(in). Die hebben meestal 2 aansluitingen. Je knipt het draadje van je bobine door en zet die schakelaar er tussen.
Vrij simpel, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de draadjes weggewerkt zijn, anders kan iedereen ze aan elkaar knopen en crossen met je mooie bakkie..
ik ben voor een paar hele mooie lampen bij een legerdump geweest. dikke verstralers, wordt je niet alleen mee gezien, maar je ziet zelf ook nog heel wat
arno

Return to algemeen