voorwiel diameter

voor je verhalen enzo ....

Postby steckelfisch » Tue Sep 14, 2010 9:20 pm

Bart wrote:...Als je zomaar 2 vierkante meter solide bak voor je snufferd hebt ;)

(Zou het wel mogen als er een stoel, en riemen in gemonteerd zijn?)

ja (is zonde) en nee (het mag niet). zoals elders op dit forum uitgebreid beschreven :-)

voor de stabiliteit zou het overigens wel beter zijn. Maar dat telt
niet mee
Last edited by steckelfisch on Tue Sep 14, 2010 9:21 pm, edited 1 time in total.
steckelfisch

Postby knorrepot » Tue Sep 14, 2010 9:21 pm

ja met stoel en gordel en goedkeuring door rdw mag het wel geloof ik. (

Met helm?)
Ben
knorrepot

Postby Reinier » Tue Sep 21, 2010 5:53 pm

Bart wrote:Ik had het vermoeden dat ze van 60cm, naar 40cm gegaan zijn om juist de gazelle apollo bijvoorbeeld ook toe te laten. Maar kennelijk zijn die wieltjes dus NET te klein...?
Met 10" zit je er makkelijk aan overigens. (als je band hoogte zo'n 7,5 cm is)

Nee, volgens mij hebben we dit te danken aan de cargobee,
is dat ding ook nog ergens goed voor ;-)
-Reinier-
Reinier

Postby steckelfisch » Tue Sep 21, 2010 8:44 pm

Reinier wrote:ja, kennelijk.
wil je een kenteken krijgen waarop staat dat je met 2 personen mag,
moet je voldoende zitplaats hebben en voetsteuntjes voor zowel de rijder als de bijrijder....

ahhh. Extra voetsteuntjes had ik zekers niet.
steckelfisch

Postby NIX » Sat Sep 25, 2010 12:21 pm

Bart wrote:Ik had het vermoeden dat ze van 60cm, naar 40cm gegaan zijn om juist de gazelle apollo bijvoorbeeld ook toe te laten. Maar kennelijk zijn die wieltjes dus NET te klein...?
Met 10" zit je er makkelijk aan overigens. (als je band hoogte zo'n 7,5 cm is)

Groet! Bart

Dat was ook wat mij bijstond. Ombouwen naar hydraulisch en pindawielen eronder, dus....

Alles beter dan een cargobee. Er zijn grenzen.
NIX

Postby mano » Sun Sep 26, 2010 12:33 am

...of gewoon grotere wilen eronder zonder om te bouwen....?
mano

Postby abramacabra » Sun Oct 10, 2010 4:20 pm

Op website v. Ministerie Verkeer enzo geven ze aan een aantal testen gedaan te hebben waarbij bakbrommer van voor- achter- en zijkanten is aangereden. Hierbij hebben ze gekeken naar het omslagmoment, dus bij welk formaat wiel sloeg de bak om. Op de site staan de exacte omschrijving v-d testen aangegeven die tot de regelgeving geleid hebben en zijn te vinden door op helmplicht te zoeken.
Nu betwijfel ik ten zeerste dat ze hiervoor een apollo gebruikt hebben en/of dat 2 /3 cm verschil in diameter hier echt zoveel uit zal maken op verkeersveiligheid enzo.
Agenten zelf wisten me reden van invoering ook niet te vertellen (ben ook aangehouden afgelopen week voor opmeten diameter, waarbij agent natuurlijk ook de rest even bij langs wilde lopen en ik te laat was op mn werk grumbl maar zonder bon).
Ohja, ze gaven ook nog de boodschap dat ze dit jaar extra streng gaan controleren in Groningen op bakbrommers en ik nog wel vaker aangehouden zou worden, net als overige bakbrommerrijders uut stad. :evil:
abramacabra

Previous

Return to algemeen