schouwing Apollo

voor je verhalen enzo ....

schouwing Apollo

Postby Herb » Mon Apr 24, 2006 8:59 pm

Zijn er al mensen die een kenteken op hun Apollo hebben??
Herb

Postby Herb » Wed May 03, 2006 7:20 pm

Ik heb de papieren voor het kenteken zonder probleem binnen..

Mijn buurvrouw had minder geluk. Het frame nummer kwam niet voor bij de rdw. Ze moet nu foto's etc opsturen. Aan de hand van de foto's bepalen ze bij de rdw dan of ze een kenteken krijgt of niet.
Herb

Postby Herb » Sun May 07, 2006 1:56 pm

Na een wat scherpere blik op mijn kenteken bewijs heb ik aardig wat dingen gezien die niet kloppen.

1 het is nu ineens een gazelle
2 het is een 3 wielige brommer (hoe zit dat met de helmplicht?)
3 datum eerste toelating staat op vorig jaar en hij is van 1973

Als er nog meer mensen zijn die deze problemen hebben of hier meer informatie over hebben laat een berichtje achter.
Ik wil eigenljik de rdw een brief gaan sturen om meer informatie te krijgen over het hoe en het waarom van de dingen die op het kenteken niet kloppen.

Herb
Herb

Postby Io » Mon May 08, 2006 1:39 pm

Ik heb m gekocht met kenteken en de papiere zijn inderdaad een beetje raar.....dreiweilige brommer e.d. maar degen van wie ik m gekocht heb had er geen enkel probleem mee. En wat ook helpt is de info van bakbrommers.nl uit te printen en mee te nemen naar de schouwer.
Io

Postby Io » Mon May 08, 2006 1:40 pm

Herb wrote:Na een wat scherpere blik op mijn kenteken bewijs heb ik aardig wat dingen gezien die niet kloppen.

1 het is nu ineens een gazelle
2 het is een 3 wielige brommer (hoe zit dat met de helmplicht?)
3 datum eerste toelating staat op vorig jaar en hij is van 1973

Als er nog meer mensen zijn die deze problemen hebben of hier meer informatie over hebben laat een berichtje achter.
Ik wil eigenljik de rdw een brief gaan sturen om meer informatie te krijgen over het hoe en het waarom van de dingen die op het kenteken niet kloppen.

Herb

pas nou maar op strax gaan ze ook njog zeiken over max laadgewicht en passagiers wat nu dus NIET op de kenteken staat.
Io

Postby irmin » Mon May 08, 2006 1:56 pm

1973 is het productiejaar.
Heb je een typegoedkeur erop?
Zo nee, dan hebben ze zich gerealiseerd dat het een correcte brommer is en je toestemming verleend op grond van schouwing en aanvullende info. Ze zijn dan waarschijnlijk niet op zoek gegaan naar je typegoedkeur, maar je individuele brommer afgelopen jaar bij eigen besluit toestemming verleend. Dus in 2005 is-ie geschouwd en goedbevonden. Dat staat op je papieren (vermoed ik).

En ja.. het is een driewielige brommer en nee, je hoeft geen helm op (tenzij de regel afgelopen jaren veranderd is).
irmin

Postby Herb » Mon May 08, 2006 7:29 pm

irmin bedankt voor je uitleg..

ik werd laatst staande gehouden door een motor muis die beweerde me bij hoog en laag dat ik een helm op moest. Ik heb hem verteld dat die het maar eens op moest zoeken.
Elke keer weer beweren ze van alles (moet remlicht, richting aanwijzers) elke keer weer is er niemand die het weet..

:twisted: HEERLIJK :twisted:
Herb

Postby Panoramix » Tue May 23, 2006 11:05 am

Herb wrote:Ik heb de papieren voor het kenteken zonder probleem binnen..

Mijn buurvrouw had minder geluk. Het frame nummer kwam niet voor bij de rdw. Ze moet nu foto's etc opsturen. Aan de hand van de foto's bepalen ze bij de rdw dan of ze een kenteken krijgt of niet.

Kun je wat meer info geven ?
Panoramix

Postby Vinz » Thu Oct 19, 2006 11:21 pm

2 apollo's vorige week geschouwt en geen problemen, heb 2 kentekens nu binnen.
Vinz

Postby bakbrom65 » Fri Oct 20, 2006 7:13 pm

Herb wrote:irmin bedankt voor je uitleg..

ik werd laatst staande gehouden door een motor muis die beweerde me bij hoog en laag dat ik een helm op moest. Ik heb hem verteld dat die het maar eens op moest zoeken.
Elke keer weer beweren ze van alles (moet remlicht, richting aanwijzers) elke keer weer is er niemand die het weet..

:twisted: HEERLIJK :twisted:

remlicht is verplicht op bakbrom
bakbrom65

Return to algemeen