Mijn nieuwe liefde

voor je verhalen enzo ....

Postby NIX » Sun Feb 24, 2008 9:09 pm

Om even op mijn project terug te komen: Vandaag de arm eraf gemept zodat de pen uit het frame getrokken kon worden. Alles ontroest, schoongemaakt, gesmeerd en ik heb dus weer een goed gangbare stuurpen. Speling lijkt eigenlijk niet aanwezig.

En ik had me nog wel voorgenomen niet aan dit ding te beginnen.

Binnenkort eens naar de autosloop en motorsloop.
En wat schetsplaten gaan tekenen. Enzo.

Zou een stokstuur voldoende sturen of zijn die gewoon te smal?
NIX

Postby bart beekhuizen » Sun Feb 24, 2008 9:11 pm

NIX wrote:Om even op mijn project terug te komen: Vandaag de arm eraf gemept zodat de pen uit het frame getrokken kon worden. Alles ontroest, schoongemaakt, gesmeerd en ik heb dus weer een goed gangbare stuurpen. Speling lijkt eigenlijk niet aanwezig.

En ik had me nog wel voorgenomen niet aan dit ding te beginnen.

Binnenkort eens naar de autosloop en motorsloop.
En wat schetsplaten gaan tekenen. Enzo.

Zou een stokstuur voldoende sturen of zijn die gewoon te smal?
een beetje breed is wel lekker.
bart beekhuizen

Postby NIX » Sun Feb 24, 2008 11:31 pm

Daar was ik al bang voor. Zoek ik even verder naar een brede stok. Heb er ooit eentje op een commando gezet voor iemand die er later niet echt blij mee was. Wie weet ligt die er nog.
NIX

Postby Bart » Sun Jun 01, 2008 7:15 pm

22mm is wel quasi gangbare CV-installatiebuis. misschien kun je bij de bouwmarkt ter plaatse wel wat buigen... meestal verhuren ze er ook buigijzers namelijk ook. als je vraagt of je die mag lenen voor 4 buigjes...

Alleen hoop ik dat de wanddikte een beetje degelijk is om wat kracht mee te kunnen overzetten.

Groeten! Bart (Speet, die met die guzzi :P)
Bart

Postby NIX » Mon Jun 02, 2008 11:38 am

Pijp heb ik nog zat en tang kan ik lenen. Maar ik doe er tzt wel een echt stuur op.

Wat heb je nou met die prachtige alu tank uitgespookt?
NIX

Postby Bart » Tue Jun 03, 2008 8:12 pm

oh... euhm... "vervangen" wegens euhm onderuit gegaan op t circuit...

Eerste keer croix was gaaf, 2e keer nog gaver, alleen ging ik wat te fanatiek blijkbaar, want de grondspeling hield (te) op, en motor schoof onderuit. ik gleed een beetje, motor vatte grip in de graskant, en sloeg 2 of 3 keer over de kop.
Beide uitlaten waren geheel verfrommelt (supertrapps he) de tank een bijna niet herstelbare deuk, en de linker clipon was 90 graden omlaag gebogen.

Ach ja ik ging best wel hard hoor :D stuk of wat jappen bijhouden, al dan niet voorbij rijden, en vooral genieten van de bochten! :)

Momenteel ligt ie weer uit elkaar omdat er vanalles weer veranderd aan moet worden (triumph daytona voorvork, cnc kroonplaten maken, balhoofdhoek, etc etc...) nieuwe tank is er ook al. :)
Maar dat staat een maandje of wat in de ijskast, want de bakbrommer krijgt voorrang! wegens September schotland!! :D

Groet! Bart
Bart

Postby NIX » Thu Sep 11, 2008 5:04 pm

Gisteren bij de plaatselijke sloperij voor 100,- een zooitje koplampen, 2 toeters, 3 velgen met banden, een complete marbella achteras met leidingen, kabels en rempomp en meteen ook maar de krik van dat ding meegenomen.

Kan ik straks weer lekker verder prutsen.

Marbella velgen zijn trouwens echt de lichtste die er zijn. Zelfs Japanse 12" velgen zijn gewoon een stuk zwaarder. Ook zijn ze lekker smal en kon ik er hele dunne bandjes voor krijgen.

Iemand interesse voor de restanten van de ori remmetjes?
NIX

Postby irmin » Fri Sep 12, 2008 11:23 am

Hee HJ

Als je de ori remzooi kwijt moet heb ik interesse. (jaja, in sommige gevallen zijn ze bruikbaar!!!)

Ik wil wel even een opmerking maken bij je smalle bandjes. Het rijdt natuurlijk harder dan brede banden, maar het slipt ook veel sneller als je remt. Vooral onbelast zul je dat merken (proefondervindelijk ondervonden door Arno).
Ik heb geen idee hoeveel cc's je eronder wil hangen, maar ga je voor een c90 blok of meer, dan heb je genoeg vermogen. Ram er dan wat bredere banden op, of zorg voor een degelijke achterrem om bij te remmen.
irmin

Postby Bart » Fri Sep 12, 2008 8:04 pm

Over die bredere bandjes, ik heb 135 banden om diezelfde velgen en remmen. Dat is wat er bij de marabella op zat, en het is prima!
Zeker met lading althans! zelfs in de regen heuvel af nog hard remmen!

Zonder lading moet de bandenspanning ook een stuk lager zijn dan met, vanzelfsprekend...

Groeten! Bart
Bart

Postby NIX » Wed Sep 17, 2008 11:44 pm

Ik heb ook 135x13 banden. Met behoorlijk wat profiel zelfs. In elk geval meer dan die ori steekwagenwieltjes. Komt een C90 NT blokje of dikke Harrie blok onder. Laatste heeft de voorkeur en ligt klaar om geinspecteerd te worden. (Eerste heb ik meer delen voor, helaas.)

Remmerij wat overblijft is voor Irmin. Dump ik ooit wel eens als ik in de buurt ben.
NIX

PreviousNext

Return to algemeen