Bakbrommer

voor je verhalen enzo ....

Postby Bart » Tue Jul 29, 2008 8:44 pm

Ja, ik heb nu dus niks gebruikt van de originele apollo. Who cares??

Het wilde plan mbt. een cardan gebruiken is niks geworden, omdat de gangbare cardannen een andere overbrengingsverhouding hebben, en dan veel gedoe ging opleveren met het bevestigen van zo'n achterbrug aan het frame.

Wel nog wat andere dingen in de planning, ik zie wel hoe het gaat worden. als ie maar lekker rijd, dat is 't belangrijkste.

Bart
Bart

Postby NIX » Wed Jul 30, 2008 12:17 am

Supernetjes gedaan, man. En die werkplaats is haast eng zo schoon.
NIX

Postby knorrepot » Wed Jul 30, 2008 7:29 am

mooi werk! en leuk schuurtje inderdaad
knorrepot

Postby Vinz » Thu Jul 31, 2008 10:43 am

hey bart ziet er goed uit! Net zo als je speeltjes waar mee je hem maakt!
Maar wordt het niet allemaal wat zwaar, wel sterk daar niet van, maar met deze benzine prijs wordt het er niet goedkoper op.
Let je daar niet op of probeer je met andere dingen het gewicht te compenseren?
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Bart » Thu Jul 31, 2008 7:45 pm

Het gewicht is wel wat hoger, maar weetje, het is mijn 'auto'
Ik heb alleen motor rijbewijs.

Zodra het frame in elkaar staat zal ik eens wegen.

Het ziet er wellicht lomp en grof uit, maar kokers zijn maar 2mm wanddikte he. dat kopstuk daarentegen is wel een heel stuk zwaarder, maar dat wilde ik gewoon, want feitelijk gezien komen daar alle reactiekrachten ook op uit die door het 'kantelen' van de bak worden veroorzaakt
En ik had voor de zekerheid, en sterkte al gekozen voor de 3-voudige bovenste bladveren set...

Er komen ook nog dempers op, doodsimpel van een setje oude schokbrekers van -weet ik veel wat- waar ik dan de veren zelf van af haal.

Achterbrug is inmiddels ook af! en straks verder met de fusee-stukken!

Groeten! Bart
Bart

Postby NIX » Thu Jul 31, 2008 11:50 pm

Je kunt ook een setje losse achterschokkers van een autosloop halen. Daar zit eigenlijk nooit een veer op. Of koop een setje nieuwe keverachterschokkers. Die hebben onder en boven een oog.
NIX

Postby Herb » Fri Aug 01, 2008 8:45 am

Zie er erg mooi uit Bart.
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
Rijden met een helm op is als sex met een condoom om.
Herb

Postby Henk » Fri Aug 01, 2008 9:39 pm

hey bart,

je achterbrug is af? hoe heb je deze gemaakt en mooi recht gekregen?

ik zit met het bouwen van mijn nieuwe zwenk vast omdat ik geen goede achterbrug kan vinden. wil em eigenlijk zelf gaan maken maar dat is me afgeraden (waarschijnlijk omdat diegene mijn skills kent)

je bak ziet er goed uit man, ik wou dat ik het allemaal zo mooi kon bouwen, complimentje!

gr Henk
Henk

Postby Brommert » Mon Aug 11, 2008 3:04 pm

En? Zijn er nog vorderingen?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby Bart » Mon Aug 11, 2008 11:35 pm

hmmmm :roll: ben weer eens wat kwijt...

Nou ik heb de bak al rollende, en de tank en achterwiel (en 520 ketting + tandwielen) zitten er allemaal op.

Heb wat fotootjes, maar ik ben dus die cardreader kwijt, waarmee ik foto's van mn telefoon naar computer zet.
En om nou een hele grote foto te maken vind ik 'ook weer zo wat'
(k heb namelijk zo'n sony alpha)

Trouwens, hij stuurt best licht, maar als ik het stuur volledig heb uitgeslagen, stuurt het buitenste wiel iets te ver naar binnen, dat hoor je net een beetje schrapen... het is alleen in ver doorgestuurde toestand. Is dit ook zo bij de originele bakken? Of hebben die een hele mooie sporing?

Ik wil het nog wel even aanpassen enzo. En het linkerwiel staat (hoe gek genoeg ook) iets meer naar binnen gewezen (Camber) dan de rechter.
alhoewel de fusee-stukken heel nauwkeurig op maat zijn, en het stuk waar de bladveren aan geschroefd zitten ook...

Naja, zal m'n hoofd er nog wel eens over breken de komende tijd, 't moet wel goed zitten.

Bart
Bart

PreviousNext

Return to algemeen