Zelfbouwprojectielen

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Postby irmin » Sat Jan 29, 2011 11:53 am

Pfoei.....
al een paar rondjes op m'n projectiel gereden.... en het gaat toch wel hard hahahaha. Echt een belachelijke hoop power onder m'n kont.
Ik zit alleen een beetje met al die nieuwe stuur- en fuseekogels. Ze zijn zo nieuw en strak dat ze eigenlijk teveel weerstand hebben om lekker soepel te draaien. Dus stom genoeg ga ik maar eens naar de sloop voor een hoop losgereden tweedehands kogels. En dan heel rustig 1 voor 1 steeds een kogel vervangen voor een nieuwe en ze zo 1 voor 1 los rijden.
Maar verder voelt het wel erg solide aan allemaal.
irmin

Postby mano » Sat Jan 29, 2011 2:35 pm

cool! tijd voor een foto / video update!!! :D
mano

Postby irmin » Tue Feb 01, 2011 10:25 pm

tankje spatbord en stuurtje zijn tijdelijk.
helaas op het terrein nergens genoeg ruimte om het gas echt open te trekken. Maarja, toch leuk.
http://img641.imageshack.us/img641/7131/8dn.mp4
http://img171.imageshack.us/img171/2514/f07.mp4
irmin

Postby Reinier » Wed Feb 02, 2011 3:01 pm

holy shit dat ding is snel!
nice!
-Reinier-
Reinier

motorbak Irmin

Postby 10.000 » Sat Feb 05, 2011 10:32 am

Zoef - weg! Ziet er snel uit! Is ie te houden? gr. 10 000
10.000

Re: motorbak Irmin

Postby irmin » Sun Feb 06, 2011 9:25 pm

10.000 wrote:Zoef - weg! Ziet er snel uit! Is ie te houden? gr. 10 000

Ik ga nog wat met de stuurinrichting aan de gang zodat de stroefheid eruit gaat. Wat gebruikte kogels, de hulpstuurarmen er tussenuit, waardoor er minder kogels nodig zijn. Is iets minder mooi, maar ik heb eens wat zitten kijken en het scheelt erg weinig wat betreft stuurgedrag.

Maar vermogens- en snelheidstechnisch is het ding goed te controleren. Het ligt echt goed op de weg.
irmin

Postby hedwichveringa » Mon Feb 14, 2011 9:45 pm

Nice!
Wat gaat dat ding tering hard!
Is 'ie 19 maart te bewonderen?
hedwichveringa

Re: Zelfbouwprojectielen

Postby irmin » Wed Sep 07, 2011 10:23 am

Potjandoppie....coschappen vreten echt tijd. Dus helaas maar sporadisch sleutelen. Maar het project staat niet stil.
Zoals sommigen wel weten had ik wat problemen met overmatige frictie in de stuurinrichting, waardoor het zelfcentrerende principe niet werkte. Zonder aankoppeling van de fuseees aan de rest van stuurininrichting richten de wielen zich wel. Dus fusees en draagarmen zijn wel goed geconstrueerd. De frictie zat dus echt in de overbrenging. Achteraf snap ik ook wel waarom.......... maar al doende leert men. Dus ik heb nu weer een nieuw idee uitgedacht voor de overbrenging, Hopelijk kan ik die snel in elkaar zetten en weer testrijden :D
(ik heb natuurlijk nog wel wat rondgecrosst en het gaat toch best hard, hihihi)
irmin

Postby steckelfisch » Wed Sep 07, 2011 6:13 pm

irmin wrote:De frictie zat dus echt in de overbrenging. Achteraf snap ik ook wel waarom.......... maar al doende leert men.

Maar ik niet! En nu leer ik ook niets!
Vertel oh Grote Prutser :-)
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Postby irmin » Sun Jan 20, 2013 1:54 pm

Weer even tijd.
Heb multiplex spatbordjes gemaakt, ziet er leuk uit. Kettingkastje wordt ook zo.
Hierna zijn bakkie zelf, verlichting, toeter en spiegels eigenlijk nog de enige verplichte dingen wat me zo snel te binnen schiet. Dus uiteindelijk kom ik er wel hahaha.
Foto kwaliteit is matig (slecht), want m'n telefoontje heeft vlgs mij maar 3 kilopixels.

Image

Oja, afgelopen zomer ook nog effe een tussentijds projectje. Frame voor onze crossert in elkaar gebakken.
De stuurpen + stuurkoker komen van een doormidden geslepen apolloframe dat in de bosjes van TNOH lag weg te rotten. De rest v/h frame + voorwielophanging is home made. Achterbrug is een sterk verbouwde CB450 (of zoiets) achterbrug. Afgelopen NBBK mee gereden en op wat kleine kinderziektes na goed bevallen.

Image

Om nog (laat) op de vraag van steckelfish te antwoorden: Ik had 3 draaipunten die exact gelijk t.o.v. elkaar moesten draaien. Dus bij de geringste afwijking gaat dat duwen en wrikken. Nieuw concept bedacht met 2 draaipunten, die niet eens exact gelijk hoeven te zijn.
irmin

PreviousNext

Return to frame O.S.