Zelfbouwprojectielen

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Postby NIX » Mon Jan 25, 2010 10:48 am

irmin wrote:Lullig is ook dat ik moet aantonen waar m'n motorblok vandaan komt (met documentatie).
" Tjaa.... m'n motorblok komt uit de sloot meneer"

Een kennis van me heeft ooit een in de sloot in de prak gereden XL gekregen en het blok aan mij gegeven. Maar eens kijken of hij die kerel nog kan achterhalen waar hij die motor van heeft gekregen

Gewoon een verkoopverklaring opstellen zodat je op papier hebt van wie en voor hoeveel je dat blok gekocht hebt. Naam adres handtekening datum en bloknummer erop vermelden. Duidelijk moet zijn wie wat aan wie heeft verkocht.
NIX

Postby steckelfisch » Mon Jan 25, 2010 10:51 am

irmin wrote:Maar eens kijken of hij die kerel nog kan achterhalen waar hij die motor van heeft gekregen

Kunnen ze niet al wat met het serie nummer?
In combinatie met het type van het donorvoertuig
moet je toch al een heel end kunnen komen.
steckelfisch

Postby Xenomobile » Mon Jan 25, 2010 11:02 am

Over het algemeen willen ze een kenteken weten van het voertuig waar het blok vandaan komt, dit om zeker te stellen dat het blok niet van diefstal afkomstig is. Eigenlijk best logisch, toch?
Zomaar een verkoopverklaring opstellen heeft dus geen zin, dat bewijst niets.
De oude eigenaar vinden en zijn vrijwaring kopieren of iets dergelijks zou beter zijn.

Succes!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby zundaap » Mon Jan 25, 2010 12:44 pm

ja dat kan ik in stellen, ik kan men schockbrker lengte bepalen, men veer voor spanning en men in en uitgaande demping.

ik heb met dit stuur systeem inderdaad geen probleem dat de willen bewegen met inveren,
en ik heb op de ene kant van die stangen linksom schroefdraad en de andere rechts om dus ik kan makkelijk alles aan draaien en zo heb ik nooit speling,
en in het frame op de draai punten zitten lager bussen in het frame
zundaap

Postby NIX » Mon Jan 25, 2010 1:13 pm

Xenomobile wrote:Over het algemeen willen ze een kenteken weten van het voertuig waar het blok vandaan komt, dit om zeker te stellen dat het blok niet van diefstal afkomstig is. Eigenlijk best logisch, toch?
Zomaar een verkoopverklaring opstellen heeft dus geen zin, dat bewijst niets.
De oude eigenaar vinden en zijn vrijwaring kopieren of iets dergelijks zou beter zijn.

Succes!

Kenteken zit ook niet op brommers die nog nooit gekeurd zijn en die je op motoplaat zet. Ik heb zo vaak genoeg aan de eis voldaan. Je mag gewoon losse onderdelen ergens kopen. En het gaat om zelfbouw, geen formeel samengesteld voertuig. Maar los daarvan: als je er een kenteken of dossier bij hebt: hoe meer papier, hoe liever het ze is. Dat wel, ja.
NIX

Postby Xenomobile » Mon Jan 25, 2010 1:16 pm

600 cc zal niet snel onder een brommer zonder kenteken uit komen volgen mij....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

schokbrekers aan de grond

Postby 10.000 » Mon Jan 25, 2010 2:05 pm

Hey Exxon-Mobil, uhhh ik bedoel Xenomobile, wat voor schokbrekers heb jij eigenlijk, die van jouw moeten wel eigenlijk de beste zijn met die gietijzeren tank van je?
10.000

Postby Xenomobile » Mon Jan 25, 2010 6:39 pm

oude waren zware BMW motorfiets shocks, binnenkort (dat is in mijn taal:"binnen nu en twee jaar) voor en achter Hagon!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby irmin » Thu Jan 28, 2010 3:34 pm

Voor de liefhebbers: het gevaarte staat op eigen pootjes. Effe een fotootje gemaakt in de sneeuw :) . Al lekker op het frame rondgesprongen en aan de stuurkoker gehangen, rondgeschommeld en flink geschud aan het frame enzo. En het voelt allemaal zeer solide aan. Was ook wel te verwachten, maar bevestiging in de realiteit is natuurlijk nooit verkeerd.
De voorwielen zijn behoorlijk ( 13" ), maar op deze foto lijken ze wel uitzonderlijk groot. Zal wel met de vervorming door het goedkope lensje in m'n telefoon te maken hebben.

Image

Ik wacht op het vrijwaringsbewijs van de motor waar het blok onder vandaan komt (gelukkig die kerel weten op te sporen van wie ik het blok heb).
irmin

Postby knorrepot » Thu Jan 28, 2010 6:21 pm

erg mooi, die degelijkheid. Je zou misschien ook op zoek kunnen gaan naar een "platte" achterband. Misschien van een zijspanmotor ofzo. Denk niet dat het hard nodig is, maar misschien wel leuk. Die dikke buizen zijn echt mooi. gewichtsbesparing hoeft natuurlijk ook niet echt, word evengoed een relatief licht voertuig.

Misschien dat ik het gemist heb, maar het frame moest toch gekeurd worden zonder verf? Het lijkt of je frame al in de zinkverf staat. Of is die al gekeurd?
Ben
knorrepot

PreviousNext

Return to frame O.S.