by Xenomobile » Fri Feb 12, 2010 7:17 pm
Het kan zijn dat je ontstekingstijdstip niet goed is doordat het vliegwiel is verlopen op de krukas. Controleer dit met een schuifmaat in het bougie gat.
+/- 1,5 mm voor de zuiger in het bovenste punt komt moeten de contactpuntjes beginnen te openen.
Ook kan de condensator stuk zijn, je ziet nog wel een vonk maar deze is erg zwak, te zwak.
Zit er verse benzine in, er kan water of vuil in zitten, of hij is wat vergomd..
Een nieuw bougietje wil ook wel eens helpen.
Valse lucht aanzuiging door lekke pakkingen tussen carb en cilinder of cilinder en kop. Mocht je hem lopend krijgen is dit te checken door een beetje remreiniger of wd40 of iets anders lekkers op de pakkingen te spuiten, gaat het blok anders lopen, dan is de pakking lek.
Uitlaat verstopt, ff ontkolen, ook de uit en inlaatpoort kunnen dicht zitten.
Luchtfilter verstopt.
Kijk naar de kleur van de bougie, deze moet koffie (met melk) bruin zijn.
Is hij zwart krijgt hij een te rijk mengsel, is hij wit dan staat hij te arm.
Is hij na het aanduwen zonder starten nat, zoek het dan in de ontsteking, is hij droog zoek het dan in de benzinetoevoer.....
Tot dusver....
Succes!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.