ophanging zundapp blok

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Re: ophanging zundapp blok

Postby Reinier » Thu Mar 01, 2012 9:11 pm

een extra ophangpunt lijm je er dus aan vast?
-Reinier-
Reinier

Postby tollebom » Fri Mar 02, 2012 9:57 am

Yeah... 8)
tollebom

Postby dimitri » Mon Mar 05, 2012 12:37 pm

Hoi Tom,

Zie dat jouw blok in een lijn hangt met de achterbrug. Komt dat goed als je op de brommer zit of hangt het blok dan voorover?
Op de foto van Harry (meer naar boven in dit forum) zie ik een zundapp blokkie wat iets omhoog gericht staat tov de achterbrug.
Ik snap dat eea met gewicht berijder, achterspatbord (ural) en lengte/stugheid achtervering te maken heeft.

gr

dimitri
DSC00107.JPG
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Postby tollebom » Mon Mar 05, 2012 4:38 pm

het blok hangt op de volgende manier in lijn met de achterbrug: vlnr: centrum achterbrug-> centrum trapperas -> centrum voortandwiel.
als je dit niet in lijn hangt, zou het voor kunnen komen dat je ketting aanloopt tegen de brug als je een klein voor en of achtertandwiel gebruikt.
echter neem ik aan dat harrie daar dus geen problemen mee heeft wat betekend dat mijn blok ietsjes meer omhoog geplaatst had kan worden.

zoals harrie eerder in dit topic opmerkte, kun je het blok het best zo strak mogelijk tegen de achterbrug plaatsen, onder andere om de ruimte voor je uitlaatbocht groot genoeg te laten.
ik heb er een hoekje uit het frame voor weg moeten slijpen!

het blok komt inderdaad ietsjes naar beneden wanneer de vering inveert maar zelfs met zachte motorveren (wel iets langer dan standaard nl;36cm) hangt het nooit echt voorover, noch raakt de meeveerplaat de hoofdbalk van het frame als ik een drempeltje iets te hard pak.
tollebom

Postby dimitri » Mon Mar 05, 2012 11:51 pm

Bij mij komen er 39,5 cm lange veren onder (klein pikkie hé) en mijn blok komt een paar graden hoger dan de lijn van de achterbrug. Maak wel wat foto's als het af is (en malletjes voor evt geinteresseerden).
De schetsplaten heb ik al af. lopen mooi mee in de lijn van het blok, lang leve kinzo!
Zit net als jij een jaar geleden een beetje met het ophangpunt onder de carb. Als ik bij de zündappies kijk lijkt het dat dit punt alleen het gewicht van het blok en de vertikale kracht moet opvangen. Niet echt de zijdelingse kracht. Of vergis ik me?

Oh ja, wat die leen tandwielen betreft. Als je me je emailadres door wilt mailen. Mijne is bleskensgraaf/apestaartje/gmail.com (uiteraard zonder / etc) dan kan ik je het laten weten als ik er aan toe ben.

Heb een mtx achterwiel en zal ws ergens tussen de 50 en 60 tanden gaan uitkomen. Dus toch niet helemaal duits.

Morgen de achterbrug schoonslijpen en de motorophanging af proberen te krijgen.
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Previous

Return to 2-tact