Honda NSR probleem

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Postby belgobak » Wed Feb 10, 2010 12:10 pm

hi

wij lijmen vriespastillen ook vast met loctite, waar ik vroeger werkte tenminste
nu de meeste loctite's plakken geen kunststof met metaal
dus dat kan een probleem worden

groeten
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby arno » Wed Feb 10, 2010 2:17 pm

sorry, maar wat zijn vriespastillen?

Welke soort loctite moet ik gebruiken? Er bestaan namelijk heel veel soorten loctite. Heeft dat groene spul ook een nummer? 242 is alleen voor schroefdraad, dat weet ik wel.
mogen wij eeeeven overgeven?!
arno
 
Posts: 39
Joined: Sat Oct 27, 2007 1:26 am
Location: Utrecht

Postby belgobak » Wed Feb 10, 2010 3:44 pm

arno wrote:sorry, maar wat zijn vriespastillen?

Welke soort loctite moet ik gebruiken? Er bestaan namelijk heel veel soorten loctite. Heeft dat groene spul ook een nummer? 242 is alleen voor schroefdraad, dat weet ik wel.


op grote moterblokken, zie je langs de zijkant soms gaten met daarin,
ahw.een omgekeerde kroonkurk in geperst
da's een vriespastille, als het water vervriest, zet het uit waardoor je een pastille eruit duwt ipv. je blok opensplijt door de de druk
zie je ook op cylinderkoppen van camions

groeten, belgobak
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby arno » Wed Feb 10, 2010 3:49 pm

Aha, die kende ik alleen als vriesdoppen. Maar jij zegt dus dat je die kunt vastplakken? Daar komt inderdaad hoge druk achter. Is alleen wel metaal op metaal.
mogen wij eeeeven overgeven?!
arno
 
Posts: 39
Joined: Sat Oct 27, 2007 1:26 am
Location: Utrecht

Postby belgobak » Wed Feb 10, 2010 9:14 pm

arno wrote:Aha, die kende ik alleen als vriesdoppen. Maar jij zegt dus dat je die kunt vastplakken? Daar komt inderdaad hoge druk achter. Is alleen wel metaal op metaal.


met een film loctite tussen, het blok en pastille ontvetten
wat loctite romdom rond, en erin kloppen
die om moeren vast te zetten

pastille, tja k'zit te dicht bij de franse grens
cylinderkoppen kennen ze hier ook niet t'zijn culassen

groeten, bac au belge
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby elfenstein » Sat Feb 27, 2010 9:21 pm

ehm, vriesdop is inderdaad de populaire naam ervoor, en als het vriest en je hebt geen antivries in je blok ploppen ze er wel eens uit. maarrrrrr daar zijn ze niet voor: het zijn eigenlijk dichtgestopte gaten in het blok waar tijdens het gietproces de zandkanalen voor de interne mal liepen.

weer wat geleerd...
elfenstein
 
Posts: 22
Joined: Sat Jan 30, 2010 5:24 pm
Location: amsterdam

Previous

Return to 2-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron