ophanging zundapp blok

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

update!!

Postby tollebom » Thu May 05, 2011 3:00 pm

tja, t duurt allemaal wat langer als verwacht doch traag maar gestaag krijgt t allemaal wat meer vorm!!

net de meeveerplaat uitgelijnd en vastgetagd (dr komt nog een versteviging aan!)
het blokkie dr in gehangen en even getest (in zn 1 want die handversnelling is echt K-U-T om zo even snel af te stellen.... )

krijg wel te maken met het 420ketting over 415 tandwiel-gebeuren maar voorzover ik daarover ingelezen heb is dat in principe ok (ik gooi wel een reserveketting in de bak!)

we staan nog steeds open voor tips en/of opmerkingen, dus brand maar los!!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
tollebom

Postby Harry Huizing » Thu May 05, 2011 8:23 pm

persoonlijk had ik het zo gemaakt dat het blokje vrijwel tegen de achterbrug aanligt , je kunt het nog wijzigen door de dikke plaat op twee plaatsen door te slijpen en dan weer op de achterbrug te lassen

en zet je het zaakje in de verf dan geef ik als tip om het raakvlak op het rempedaal dik in de verf te zetten en voor de verf droog is even met fijn zand te bestrooien zodat je als het ware een schuurpapier effect hebt , voelt wel zo fijn tijdens het remmen en vooral bij natte omstandigheden !

dit is momenteel mijn commentaar eventjes en succes der mee
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Postby Harry Huizing » Thu May 05, 2011 8:55 pm

Image

hierbij een foto van een blok dat vrijwel tegen de achterbrug aanligt , zelfs zo krap dat het stukje ijzer dat aan het aluminium blok is vastgeschroeft om het schakelen mogelijk te maken van het blok is verwijderd

je maakt gewoon een nieuwe schakelplaat om het zomaar eens te noemen op de achterbrug vast

en wanneer het zover is heb je er alleen maar gemak van ten behoeve van de uitlaatmontage
Last edited by Harry Huizing on Thu Mar 01, 2012 3:36 am, edited 1 time in total.
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Postby NIX » Thu May 12, 2011 3:46 pm

Heeft die bamibal al een bestemming?
NIX

Postby tollebom » Thu May 12, 2011 9:35 pm

neen, maar die staat al een paar dagen in de "aangeboden" rubriek...
tollebom

Postby NIX » Thu May 12, 2011 11:56 pm

oja.
NIX

Re: ophanging zundapp blok

Postby tollebom » Sun Feb 26, 2012 3:26 pm

yeah,
nu heb ik een zundapp vierbak gescoord, zonder ophangpunt onder de voorkant.
het lijkt mij dat alleen de achterste twee gebruiken, (wellicht op lange termijn) zal resulteren in gescheurde carters, heeft iemand hier ervaring mee?

ik kan het ophangpunt op de bovenkant natuurlijk gebruiken, maar aangezien het blok meegeveerd is, kan ik dat niet zoals bij een zundapp aan het frame bevestigen, wat dus betekend dat ik om de carb en luchtfilter heen zal moet gaan bouwen om bij de achterbrug terecht te komen, wat misschien best wel irritant zal zijn.

heeft U ervaring/tips/vet goede/slechte ideeen?
komt u maar!
tollebom

Postby Reinier » Mon Feb 27, 2012 1:00 pm

Ik zou hem gewoon aan 2 punten ophangen, moet sterk zat zijn.
met 50 cc zijn de krachten/trillingen ook weer niet zo belachelijk groot dat je carter gaat scheuren. (moet je toch je best doen)
Als een 125 cc bamibak op 2 punten het houd, moet jouw staaltje degelijke duitse techniek dat ook prima aankunnen.
Een of andere gare constructie om je carb etc. heen om toch dat voorste ophangpunt te benutten zal niet direct tot veel stevigheid leiden, en het is ook nog eens heel lelijk...
Hangt beetje vanaf hoe je het doet, maar zoals ik het me inbeeld zon "arm" naar voren voor dat voorste ophangpunt, zal het hoogstens een dragende functie krijgen vermoed ik.

Then again, I'm no engineer. just a prutser xD
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Tue Feb 28, 2012 7:47 pm

Ben het met Reinier eens. Denk wel dat het heel belangrijk is dat de twee punten an het frame heel netjes op maat zijn, zodat ze het blok goed stijf inklemmen en er geen spanning op het blok staat.
Ben
knorrepot

Postby tollebom » Wed Feb 29, 2012 7:48 pm

dat is redelijk het geval, heb echter vanmiddag bedacht dat ik een ophangpunt op het carter tweecomponenten-lijm, al is het voor het idee en bescherming van mn olietapschroef
tollebom

PreviousNext

Return to 2-tact