Tjah ik blijf een dwarskop, hé. Waarschijnlijk is de NSR variant de eenvoudigste en goedkoopste oplossing maar der mot ok een biedie sport inzitten.
Ik heb/neem de tijd en vind het gewoon leuk om te kijken wat ik er uit kan halen.
Ben redelijk in staat om nauwkeurig te werken, blijf me in zaken waar ik mee bezig ben vastbijten en vind het niet erg om af en toe eens wat te verneuken.
Plan is om eerst de bak van een kenteken te voorzien. Dat gaat me zat kosten en ik zal me voorlopig met wat de orginele cilinder met een 14mm dellorto en een sigaar doet tevreden moeten stellen. Na de RDW ga ik inderdaad aan de gang met een 18 mikuni imi (als het allemaal goed gaat koop ik wel een keer een echte) http://k-parts.nl/carburateur-dmp-18-mm ... choke.html en het verbreden van mijn uitlaatpoort, inlaat, spoelpoorten, timing en evt boosterpoorten.
Over die laatste moet ik me nog even inlezen. Ben ik niet echt mee bekend.
Heb een vriendje wat goed is in het bewerken van blik en ook nog liefhebber van klassieke brommers is. Wil, onder het motto van baat het niet dan....., toch proberen een expansie te maken. Kan ik die samen met de cilinder op marktplaats zetten als die toeren toch te hoog blijken te vallen en mijn powerband te smal.
Volgende stap wordt dan een 4 of een 5 bak (wat zijn die dingen allejezus duur zeg). Liefst een 4 want ik hou niet zo van dat geschakel. Zal er wel op neer komen dat ik dan ook maar een 70 cc aanschaf €140 voor een setje van Athena. Misschien haal ik dan wel 65kmph? Anyway dat zie ik tegen die tijd wel.
Eerst maar eens ploeteren met vijlen, zagen, boren en een aldi dremel. Met een pot slayer of carcass voor de sfeer heb ik die gaten zo groter. Een krat bier erbij en ik hoef niet eens te rekenen. Gaat het allemaal gewoon op gevoel, net zoals autorijden.
Ondanks dit alles hou ik toch een slag om de arm. Heb vandaag mijn motorblokophanging uitgedacht en ga het zo doen dat ik verschillende blokken aan de brug kan hangen zonder elke keer aan de brug te hoeven lassen.
En die 12 volt had ik ook al over zitten denken. Heb geen idee hoe dat er bij honda uitziet. Misschien is dat wel geschikt te maken voor zundapp. Of werkt dit met een losse dynamo?