zundapp

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Re: zundapp

Postby Vinz » Sat Mar 03, 2012 2:17 pm

ja jullie hebben gelijk, nieuwe condensator vonkt nog steeds en de brommer rijd nog steeds Kut.

Proberen met een duurdere condensator of toch overstappen naar het punt: nieuwe ontstekingsspoel? Die overigens ook nog maar een jaartje oud is.
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby NIX » Sat Mar 03, 2012 10:48 pm

Zal ook wel imi kwaliteit zijn, ben ik bang. Probeer een spoel van een andere ontsteking te pakken te krijgen.
NIX

Postby Vinz » Sat Mar 03, 2012 10:51 pm

goedkoop is duurkoop blijkt maar weer :cry: Zag een bosch ontstekings spoel voor 30 euries.. daar ga ik denk ik wel achter na.
Vinz

Postby Vinz » Fri Mar 16, 2012 12:49 pm

oke update.. iets duurdere condensator gekocht, vonkt ietsje maar veel minder, "bosch" spoel gekocht, bdp gechecked, puntjes gedaan, nieuwe bougie, andere carb erop gezet en nog steeds kut.. conclussie.. ik denk dat hij olie aanzuigt :cry: bougie is zwartig en vet, zie nu dat er olie uit de uitlaat drupt.. pff.. Wordt weer vervolgd haha :)
Vinz

Postby NIX » Fri Mar 16, 2012 1:00 pm

Het kan zomaar dat er meer dan 1 ding aan je blok mankeert. Is het gevonk tussen de punten nu wel over?

Ruik eens bij de vulplug aan de olie, als die erg naar benzine ruikt zou je motor een lekke middenpakking kunnen hebben. of als er duidelijk wat gas uit de vulopening wil ontsnappen bij draaiende motor. Maar een motor die waanzinnig rookt is eigenlijk de duidelijkste aanwijzing voor een lekke middenpakking.

Een zwarte bougie kan ook veroorzaakt worden door een slechte bougie, wissel die dus eens of een losgetrilde sproeier. Check je carb, dus ook maar.
NIX

Postby Vinz » Wed Mar 21, 2012 12:35 pm

Het vonk nog een klein beetje maar veel minder dan eerst.
Ben niet zo zeker of het naar benzine ruikt en er komt ook geen gas uit de vulopening.

Hij rookt wel heel erg en de uitlaat lekt vocht, (olie? zo goed als zeker geen water, veels te glibberig)
En ja hij rookt nog heel erg.. ik ga wel ff kijken wat ik allemaal nodig zou kunnen hebben als ik hem open sloop.

De carb is er nu een zonder losse sproeien maar bij de vorige carb stond de sproeier als een gek te dansen.
ouwe meuk hehe :)

Ik vermoed ook wel dat het een lekkage is maar sluit liever alles uit voor dat ik het blok open sloop.

Ik hou jullie op de hoogte.
Vinz

Postby Vinz » Wed Mar 21, 2012 6:17 pm

Woehooeeh!!! Uiteindelijk het blok gelukkig maar half uit elkaar gehaald, kon ik meteen alle vieze olie goed er uit halen maar geen keren of pakkingen lek, hadden de hoge druk spuit er opgezet, kwam nergens lucht uit, vol gegooid met benzine, bleef er gewoon in staan.

Wat me al bij het demonteren van de uitlaat zag ik dat die nogal smerig was, jawel... VERSTOPT!!
De demper was nog totaal orgineel met maar paar klein gaatje er in die helemaal dicht zaten en de rest van de pijp was ook smerig.

Lekker uitgebrand, afgezaagd, uitgeboord, nieuwe benzine, nieuwe olie en bang!! rijd als de brandweer!
Trekt gigantisch goed op, maakt niet te veel herrie en snelheid ligt tegen de 50 aan.

Blijkt dat het misschien van alles wat was maar ben blij dat het blok niet uit elkaar is geweest!
Ik vermoed dat ik de benzine ook te veel gesmeerd heb, dat hij daarom zo rookte.

Bedankt voor al de hulp!! :mrgreen:
Vinz

Previous

Return to 2-tact