Sproeier 140 nog te klein? NSR70

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Re: Sproeier 140 nog te klein? NSR70

Postby tollebom » Fri Jun 21, 2013 3:19 pm

nounou, we kunnen allemaal vast nog wel wat van elkaar leren, dat het niet handig is om zomaar in een expansieuitlaat te gaan slijpen is nu in ieder geval duidelijk!

dat van die botte boor echter, wist ik nog niet, goeie tip, ga ik meteen proberen! als dat niet werkt toch maar even naar de kijkshop...
tollebom

Postby steckelfisch » Sat Jun 22, 2013 8:26 am

Tja die uitlaat, dat had ik nog (niet) verteld...

moest wel even breed glimlachen daar.

En over putjes gesproken: ik heb het resultaat gezien van een 'Beter Pakkende Koppeling!!' (tm)

met een dremel strepen trekken over de koppelings platen. Doet ook wonderen.
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Postby isotopia » Wed Jun 26, 2013 2:29 pm

Ok, een beetje aangesproken voel ik me wel. Het is ook niet dat ik het niet van te voren wist. Ik heb van alles gelezen erover en het leek me erg onverstandig. Maar wie niet waagt wie niet wint. En ik sprak met iemand waarvan ik zijn kennis van motor hoog (had) zitten. En die zijn dat het best kon.
Dus ik heb het gewoon geprobeerd. jammer, pakte dus niet goed uit. DIY is ook een beetje vallen en opstaan.
Heb nu de oude sigaar die ik nog had liggen er maar weer onder gehangen. En met de nieuwe sproeiers erbij opnieuw proberen om hem af te stellen. ik hou jullie op de hoogte.
isotopia

Postby steckelfisch » Wed Jun 26, 2013 6:05 pm

Bij de aanschaf van mijn bak, kreeg ik er een zundapp blokje bij, met een mooie uitlaat vond ik.

Starte en trok voor geen meter. Later (na vervanging door 4takt) begreep ik waarom.

Dus ik zou me over de mening van anderen niet zo druk maken als ik jou was. Je kan niet alles op
voorhand weten. Dan zou leren niet meer nodig of mogelijk zijn.

Ook saai.
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Postby Reinier » Wed Jun 26, 2013 6:36 pm

haha helemaal mee eens!

Ik heb ook in het proces nogal wat (achteraf bezien) stomme fouten gemaakt, maar door veel research en af en toe gewoon proberen, heb ik erg veel geleerd en gaat alles nu erg soepel.

Dit is een goed verhaal om later tegen je kids te vertellen als je ze helpt je oude apollo te restaureren ;-)

Ik heb bijvoorbeeld dan een keer een blok in de soep gereden omdat de motorsteunen kennelijk tegen t blok aan zatan.
of een ketting die in zichzelf sloeg en zo de versnellingsbak kapot maakte.
en tja... zo heb ik wel meer voorbeelden ;-)
om maar niet te praten over t prutswerk van de vorige eigenaar van me bak, geloof me,
dit verhaal van jou is er niks bij xD

blijf beunen! and keep 'em rolling!
Ajeto!
-Reinier-
Reinier

Postby Xenomobile » Fri Jun 28, 2013 11:53 am

Even voor de goeie orde: Ik ben groot voorstander van prutsen! Maar lees een keer een boek of wat vakliteratuur, staar je niet dood op forums, waar heel vaak de door mij genoemde "tips" voorbij komen. Iedere boerenlul kan iets op een forum knallen, het gaat te vaak nergens over. Een boek schrijf je niet zo maar en geef je al helemaal niet zomaar uit.
Nu gaat het over dat het harder moet kunnen, maar wat als zo'n prutser ook lekker aan zijn remmen en stuurinrichting gaat zitten klussen? Daar gaat het mij om, als je klust, zorg dan dat het beter wordt en veiliger, helemaal als je met een NSR 70cc, met expansieuitlaat gaat rijden, want dan moet je de 100 km/h redelijk eenvoudig kunnen halen op een bakfiets....

Ja.... een bakfiets... met remmen uit 1970....(waarschijnlijk).
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby isotopia » Fri Jun 28, 2013 11:29 pm

Het was een wijze les.
Xeno, ik waardeer je bezorgdheid maar 100 km/u is niet echt mijn doel.
Dit blok zat op mijn bak en waterkoeling bevalt goed. Het enige wat ik nu probeer is om hem stiller te krijgen en goed te laten rijden zodat ik er lekker mee kan tuffen (50k/u) en genoeg vermogen wanneer ik een volle bak heb.
Vooraf rem ik zoals in de jaren 70 maar achter zit al een schijf.

Helaas moet mijn auto eerst nieuwe kleppen krijgen en door de APK. Dus afstellen bak gaat pas weer verder over 2 weken..
isotopia

Postby Reinier » Mon Jul 01, 2013 11:38 am

Handboeken en gezond hollands boerenverstand For The Win!
-Reinier-
Reinier

Previous

Return to 2-tact