puch maxi blok onder een bakbrommer

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

puch maxi blok onder een bakbrommer

Postby elfenstein » Fri Feb 26, 2010 6:42 pm

Tsja, net nieuw hier (zie ook topic wat is het?) enne:
heb dus een batavus bakbrommer met daaronder een jlo g49/3handversnelling motorblok.
Alleen jammer dattie niet vooruit te branden is. Nou vraag ik mij af:
Kan je een snel puch maxi blok automaat eronder schroeven? iemand dit al eens geprobeerd? lijkt mij wel lachen, geen gezeur met versnellingen enzo, gewoon gas d'rop en gaaaaan. nb: ben een doorgewinterde puch rijder en bekend met lasapparaten enzo.
hoor 't wel,
Arjan
elfenstein

Postby knorrepot » Fri Feb 26, 2010 8:00 pm

zal best goed gaan, afhangende van jouw kunde, maar zou wel kiezen voor erg lage gearing. Een puch maxi weegt erg veel minder dan een bakbrommer, dus een snelle puch maxi betekent niet automatisch een racebakbrommer. Gas en gaan is wel makkelijk, maar schakelen is stoer.
Ben
knorrepot

Postby knorrepot » Fri Feb 26, 2010 8:03 pm

he ik zie net je foto's, mooi ding, maar vooral ook mooi blok. Je kan ook proberen dit blok vooruit te branden.
Ben
knorrepot

Postby elfenstein » Fri Feb 26, 2010 10:29 pm

zou niet weten hoe, denk dat een andere cilinder voor dit ding tamelijk onvindbaar, onbetaalbaar wordt. gearing lijkt me geen punt, achtertandwiel is zeker 50 tands, puch 45 standaard.
elfenstein

Postby Reinier » Fri Feb 26, 2010 10:52 pm

wel belangrijk
als je het langzaam vind op trekken kan je ook kiezen voor een kleiner voortandwiel.
toen ik 50 cc viertakt nog reed reed ik met 52 achter, en 13 voor.
geeft misschien een indicatie...

Bij 2 takt is het belangrijk om in je toerenbereik te rijden waarin het vermogen optimaal is, daarom kan een andere vertanding een wezelijk verschil maken.
ook al rijd je automaat(puch) is het belangrijk dat je je vertanding zo kiest dat de automaat binnen dat toerenbereik blijft.
-Reinier-
Reinier

Return to 2-tact