by steckelfisch » Sun Jun 03, 2007 4:44 pm
Dit is de lijst met 'onderdelen' waar op gelet gaat worden.
(Volgens de medewerker van de RDW dan)
=================================
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Voor het aanvragen van een kenteken voor uw bromfiets dient het voertuig technisch minimaal aan de permanente eisen uit het voertuigreglement te voldoen. Hierna volgen de belangrijkste aspecten.
Maximum snelheid 45 km per uur. De meting wordt uitgevoerd op een rollenbank.
Geluidsproductie mag de norm in de typegoedkeuring of permanente eisen niet overschrijden. Uitlaat en motor dienen origineel te zijn evenals carburateur en luchtfilter.
Remmen dienen in goede staat te verkeren en op twee wielen te werken. Remvertraging wordt gemeten door een rij en remproef op de weg.
Een bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel (max snelheid 25 km) of van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte.(max snelheid 45 km)
Banden dien in goede staat te verkeren en over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak van de banden moet profilering aanwezig zijn. De diepte van de groeven is niet bepaald.
Verlichting
- 1 of 2 achterlichten, rood;
- 1 achterretroreflector, rood en niet driehoekig
- 1 of 2 dimlichten, wit of geel;
Indien de bromfiets in gebruik genomen is na 31-12-2006: naast bovenstaande verlichting
- 1 of 2 remlichten, rood (geldt niet voor een bromfiets met een vermogen <= 0,5 kW en een maximum snelheid <= 25 km/h.);
- Kentekenplaatverlichting, wit.
Indien de bromfiets in gebruik genomen is na 31-12-2006 tevens voorzien zijn van een linker buitenspiegel en een snelheidsmeter welke bij nacht ook afleesbaar moet zijn.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
=================================
Het is een volledige keuring. Zo benader ik het tenminse. (dan kan het alleen maar meevallen). Als ik 'in het circuit' wat rond vraag, wordt er redelijk makkelijk over gesproken. Maar ik denk dat de meeste lui het gewoon voor 1 januari voor elkaar hebben gemaakt. dus dat het voor hen
wat makkelijker is geweest.
Op het achter wiel meten had ik ook al bedacht, en het fiets computerje ook, maar dat zie ik niet zo zitten.
Een fiets mag ook niet harder dan 25 (ofzo) dus ik weet niet of de boel daarvoor zo geschikt is.
Ik ga denk ik maar eens kijken voor de meet spullen van een auto ofzo. Mischieen dat ik dat kan gebruiken.