Schokbrekers bij bladveren

voor je vragen over frames, fusees en ophangingen. Tanks, vering en zadels. Alle mechanische dingen.

Schokbrekers bij bladveren

Postby fietse » Tue May 17, 2011 10:47 pm

Hoi Allemaal,

Ik wil voor extra demping gaan zorgen door voor tussen het vreem en de de bladveren schokdempers te plaatsen. Ik denk dat de bakbrommer hier een stuk prettiger gaat reageren op hobbels en andere dingen in de weg, want zoals jullie waarschijnlijk weten heeft hij met alleen blad veren soms een stuiterende neiging. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke schokbrekers zijn hier goed voor?

Bedankt, Jip
fietse

Postby knorrepot » Thu May 19, 2011 10:07 pm

neem kleine lichte schokbrekertjes van een autootje, zou ik zeggen. Een bakrommer is ook nogal licht. Speel ook al een tijdje met het idee. Zeker nu mijn zware originele bak er even af is stuitert hij flink. Remmen gaat ook minder goed met dat gestuiter. Grotere voorwielen scheelt ook veel.

Ben
Ben
knorrepot

Postby Bart » Thu May 19, 2011 11:01 pm

Neuh, ik heb grote wielen en dat stuitert alsnog de pan uit (of de bocht uit soms)

Ben, had jij nog wat gekeken van de fiat500 dingetjes? die hebben ook heel kleine zei je?

Misschien 2 dezelfde dempers van een (monoshock) motorfiets.
Veer eraf en demping instelbaar vaak.
Bart

Wielen

Postby fietse » Fri May 20, 2011 10:47 am

Ik heb idd ook al grote voorwielen en dat help ook nog niet zo tegen het stuiteren. Misschien schokbrekers van een motor??

Jip
fietse

Postby Reinier » Fri May 20, 2011 1:03 pm

Ik had een tijdje het idee om standaart 4 grindtegels voorin te leggen?
zou de wegligging wel moeten verbeteren :p
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Fri May 20, 2011 9:17 pm

gewicht toevoegen is altijd zonde, maar rijd veel lekkerder, vind ik. Met bak erop reed het veel relaxter. Na pinksteren snel weer erop schroeven.

Ik heb nog geen schokbrekertjes gemonteerd (tijdtijdtijd...), maar als ik dat ga doen, worden het zeker fiat 500 schokbrekertjes. Ik zal even kijken of het beter voor- of achterschokbrekertjes kunnen worden. Voor is lichter met iets langere slag dan achter. Achter zijn ze lekker compact.
Ben
knorrepot

Schokbreker

Postby fietse » Fri May 20, 2011 10:03 pm

Hoi ik zat idd ook bij fiat en dat soort schokbrekers te kijken, maar ik wil het liefst verstelbare.

Jip
fietse

Return to frame