Xenomobile wrote:Mano!!!
Koop een 6 volts spanningsregelaar bij Fred motoren op het stieltjesplein te Rotterdam.
Een tweepins blokje is slechts een diode die de + doorlaat en de - niet, da's leuk als je een accu wilt opladen (beter koop je dan een diodebrug trouwens, dan zet je de - ook om in + (lomp gezegd)), maar nu niet, een 12 v accu heeft minimaal 13,2 volt nodig om op te laden en dat ga jij niet vaak leveren....
Je zoekt dus: een 6 volts spanningsregelaar!!! meer niet.
Cliquo zwemt in die regelaars, geschikt voor minarelli 6 Volt....
Maar Fred is dichterbij en die heeft hele mooie moderne, zit er meteen een aansluitschema bij....
Maar de meeste alarminstallaties werken op 12 volt...... Voor als je bang bent dat'ie nog es....
Dit is mijn idee... Al het bovenstaande is overigens ook gewoon waar!
Ciao!
zo wout het duurde even maar goed beter laat dan nooit
nee geintje.
ja ik snap nu helemaal hoe het werkt en inderdaad dat mijn standaard ontsteking niet genoeg gaat leveren om bij te laden enzo.
Snap nu wat ik nodig heb en wat ik wil. inderdaad een 6 volts (3 pins) unit. had al even gecheckt in delft maar hadden ze hier niet bij de brommerwinkels. zag online al voor 12,50, die zaak bij jou om de hoek voor het dubbele.
maar ja zie een hoop van die dingen en weet je dus niet welke je moet hebben, wat het verschil allemaal is. zo ook op de site van je vrienden van freds motoren. daar staan er 5 verschillende met allemaal andere prijsklassen...
had ook eentje gezien die bij kokusan ontstekingen zit voor 17,50, maar op dat
aansluitschema lijkt het alsof dat ding niks doet voor de verlichting (doet alleen wat voor de accu) want de lampen zijn gewoon direct aangesloten langs de regelaar heen....
alarm, ja moest wel meteen aan je bakkie van vroeger denken. haha
maar hou het eerst maar even bij een acculoos brommertje....