apollo gazelle gaat uit als ik licht aanschaakel

voor je vragen over voor- en achterlichten, schakelaars, remverlichting, kabelbomen, richtingaanwijzers, toeters en bellen

apollo gazelle gaat uit als ik licht aanschaakel

Postby bassass » Sun Jul 12, 2009 10:12 pm

ik heb net mijn verlichting aangesloten ik heb een universele schakelaar gebruikt met 3 standen voor het licht, Horn en uitschakel knopjes.

het uitschakel knopje gaat werkt correct maar als ik mijn licht aanschakel dan gaat de motor ook uit.

ik mijn voltage gesplitst 1 naar de bobine en de andere naar de schakelaar voor het uitknopje en deze splits weer ik naar een contact punt van de schakelaar, als deze dicht gaat dan sluit hij het circuit met voltage en dat geeft voltage aan de lampjes van mijn lichten die dan naar het frame zijn angesloten.

mijn lichte branden maar de motor sluit meteen af.

moet ik de lichte op andere manier aansluiten? of moet ik het weerstand van de lampjes verhogen naar de massa?

bedankt voor de hulp.
bassass

Postby mano » Fri Jul 17, 2009 12:04 am

komen er geen twee draden uit je blok? eentje voor bobine en de andere voor licht?
het zou namelijk wel zo moeten zijn. zoals jij hebt aangesloten klopt niet. je draad voor naar je bobine mag niet naar je verlichting.

misschien is de draad net achter de ontstekingsplaat afgebroken en lijkt het dus of er maar een draad aan zit?

succes!
mano

Return to verlichting en bedrading