Twee buizen frame typegoedkeur

Waar rij ik eigenlijk op rond ? Waar staat het framenummer ?

Postby bakbrom65 » Thu Aug 03, 2006 9:35 pm

irmin wrote:
bakbrom65 wrote:maakt wel uit , bij andere merken brommers hebben ze ook al kentekens weer teruggevorderd na controle omdat de typegoedkeur niet bij de brommers hoorde.

dat klopt, maar het mooie is nu dat de handelsbenaming wel klopt, nl HMC707.
En ik weet dat er veel gerommeld is met de honda chaly en dax. En die hadden dan als type c50 op kenteken. en dat klopt niet, maar je krijgt nu wel hmc707, wat wel klopt als type op je kenteken.

Maar beter is gewoon het goede nummmer erin tikken. En dat zou dan D5028 moeten zijn, volgens Bakbrom65.
Maar het typegoedkeur D6031 is volgens de typegoedkeurlijst in 1966 afgegeven, dus dat kan het volgens mij ook zijn.

zonder die goedkeur krijgt hij ook een kenteken , moet je alleen foto'tje opsturen naar rdw
bakbrom65

re:

Postby chris666 » Thu Aug 17, 2006 1:16 pm

Hartelijk dank voor de info. Irmin en anderen!
Ik heb uiteindelijk D6031 ingeslagen en ben naar de Halfords geweest voor de goedkeuring. Geen probleem. Laat wel even weten hoe het afgelopen is.

Groeten,

Chris.
chris666

kenteken

Postby RayNL » Thu Aug 24, 2006 2:54 pm

Ik heb volgens mij ronde buizen. en het nr begint met 19 dus hoe lees ik het bouwjaar lijstje hier ergens gepubliceerd??
Het is trouwens volgens zeggen wel een apollo en eindigd idd op 02

Het is een HMC 707 en nu heb ik een geel kenteken!!! Er staat een ijs-bak op om ijs te venten. (zie je het voor je ijs venten met een HELM!! :? )

Heeft iemand de gegevens van de importeur om te zien of er ook een "snor" type-keuring is af gegeven.

Gr. RayNL

Ps Volgens de RDW komt er een regeling om van snor een brom te maken en anders om, men kan alleen nog niet zeggen op welke termijn.
RayNL

Postby bakbrom65 » Fri Aug 25, 2006 12:16 am

bestaat niet voor een bakbrommer "snor"
maar is dat wel verplicht een helm bij bakbrommers , dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet hoeft .
bakbrom65

Postby Panoramix » Fri Aug 25, 2006 3:38 am

een bestuurder van een zwenkbak , zoals Huisman en Lely , hoeft geen helm op , een bestuurder van een Apollo moet wel een helm op .

uitspraak van de hoge raad .
Panoramix

Postby Amro » Fri Aug 25, 2006 8:27 pm

Was dat zo uitgespecificeerd ? De gozer die dat uitgevochten heeft woont hier op 't terrein. Ik zal 't 'm eens vragen. Ik vraag me af waarom ik dan nog nooit een boete heb gehad...

en hoe zit 't dan met deze man:

http://www.tuig.nl/bakbrommer/krant1.htm

Hmmm...
Amro
Site Admin

Postby Panoramix » Fri Aug 25, 2006 8:44 pm

als het marco is , doe hem dan de groeten van de bakbrommers uit den bosch . :D

wat ik van hem toen heb begrepen , gaat het om het feit dat het dragen van een helm op een zwenkbak de verkeersveiligheid in gevaar brengt , als je spiegels op je stuur en/of bak hebt draaien die weg als je bak stuurt/zwenkt , je bent dus meer afhankelijk van je eigen gezichtsveld , die wordt belemmerd door het dragen van een helm .

op een vaste bak met fuseebesturing / sturende wielen heb je wel vaste punten waarop je spiegels kunt monteren , dus is je gezichtsveld minder beperkt en moet je wel een helm dragen .

misschien heb ik het wel helemaal verkeerd begrepen en is dit dus een zinloze post . :oops:

rijdt hij nog op z'n Huisman ?
Panoramix

Postby Amro » Sat Aug 26, 2006 3:09 pm

Gister uitgebreid over gebiert, ... au...

Je hebt helemaal gelijk en tegelijkertijd klopt t niet... meer. Die uitspraak van de hoge raad ging inderdaad over Marco en z'n huisman. (heeft ie niet meer jammer genoeg).

Tegenwoordig staat er in de wegenverkeerswet (ofzo) dat alle 3-wielige brommers van de helmplicht zijn uitgesloten.

Als iemand zin heeft om even die link te posten graag, ik ben nu eigenlijk aan t oppassen :P

Ik zal de bosche groetjes doen
Amro
Site Admin

Postby irmin » Mon Aug 28, 2006 9:47 pm

Ok

Ik ben vorige week weer aangehouden op m'n apollo zonder helm. Na veel bakkelijen zou de agent het voor me opzoeken, want ik heb natuulijk bij hoog en laag beweerd dat ik geen helm ophoef. Daarbij heb ik de agent verzocht om me een kopie van datgene kon sturen van zijn bevindingen. en zo geschiedde: we hoeven geen helm op. Hieronder is een link naar een kopie die ik ervan heb gemaakt. dus mensen: uitprinten en bij je kentekenbewijs stoppen.
er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen typen bakbrommers.

http://www.roerbak-geweld.nl/tmp/helmplicht.jpg

groet, irmin
irmin

Eindelijk!!!

Postby remus » Sat Sep 02, 2006 11:54 am

Beste sleutelaars,
Ik heb mijn kenteken binnen, het was echt een fluitje van een cent. Stom dat ik daar zo lang tegen op heb gezien.
Heb framenr. (22.....) ingeslagen op het plaatje waar je achterbrug aan vast zit. Hoe groot de cijfers zijn en waar precies is geen enkel probleem volgens mij.
Vervolgens een typegoedkeur sticker die je via Kliko kan bestellen (volgens mij kan je deze ook gewoon inslaan) er bij geplakt (NL met rondje er om, D5028 en laten schouwen.
Aldaar stopten ze dit in de computer en hoppa deze snapte zelf dat het om een "transport driewieler H.M.C." ging.
Je weet gelijk of je een steekproef krijgt (dit bepaalt de computer), dit hoeft ook geen probleem te zijn. Het is geen technische keuring, ze checken alleen of je nummers kloppen en duidelijk zichtbaar zijn.
De RDW zou dan nog moeilijk kunnen doen en om foto's vragen maar bij mij niets van dit alles. Hoe meer gegevens je aan je brommerboer geeft hoe beter. Victorie kraait de haan ik heb hem!!!! Misschien overbodig veel info...geluk er mee!
remus

PreviousNext

Return to Wat is het ?