Weet iemand wat DIT is?

Waar rij ik eigenlijk op rond ? Waar staat het framenummer ?

hey dreadlock

Postby Xenomobile » Sat Sep 16, 2006 12:27 am

heb je mijn mail gehad met alle info etc. was nogal veel Mb, kan zijn dat je server hem weigerde.....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Dreadlockmomma » Sat Sep 16, 2006 10:53 am

Jahoor, bedankt, nog geen tijd om alles door te nemen, maar dat komt hopelijk morgen, en dan een fijn briefje schrijven naar de RDW en hopen dat t allemaal nog goed komt (volgens Cees-Loods 41 hebben we wel een kans).

Zowiezo raar dat je uiteindlijk maar tot jan 2007 je eventuele zelfbouw kan laten keuren, wat nou als je over 5 jaar bij je opa in de schuur een supermooie oldtimerbak vindt, waar helaas geen documentatie over bestaat, maar wel tot het 'culturele erfgoed' van Nederland behoort? Kun je er dus nooit meer op rijden ?!!
Dreadlockmomma
 
Posts: 7
Joined: Mon Sep 11, 2006 5:28 pm

zelfbouw

Postby Xenomobile » Sat Sep 16, 2006 11:11 am

Ik heb inmiddels begrepen dat je zelfbouwbromfietsen eigenlijk altijd door de RDW kan laten keuren. Je moet dan wel (liefst vooraf) een tekening indienen, waarop de gebruikte materialen en vervaardigingmethoden zijn aangeduid. Na goedkeuring hiervan (kosten rond 60,00 euro) kan je hem gaan bouwen. Daarna wordt hij door de RDW gekeurd als zijnde gewone bromfiets....

Vincent (nr. 10.000) heeft hier inmiddels e.e.a. over uitgezocht.
Maar het schijnt dus mogelijk te zijn, ook in de toekomst.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Re: zelfbouw

Postby bakbrom65 » Sat Sep 16, 2006 2:49 pm

Xenomobile wrote:Ik heb inmiddels begrepen dat je zelfbouwbromfietsen eigenlijk altijd door de RDW kan laten keuren. Je moet dan wel (liefst vooraf) een tekening indienen, waarop de gebruikte materialen en vervaardigingmethoden zijn aangeduid. Na goedkeuring hiervan (kosten rond 60,00 euro) kan je hem gaan bouwen. Daarna wordt hij door de RDW gekeurd als zijnde gewone bromfiets....

Vincent (nr. 10.000) heeft hier inmiddels e.e.a. over uitgezocht.
Maar het schijnt dus mogelijk te zijn, ook in de toekomst.


klopt
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Re: zelfbouw

Postby bakbrom65 » Sun Sep 17, 2006 4:32 pm

Xenomobile wrote:Ik heb inmiddels begrepen dat je zelfbouwbromfietsen eigenlijk altijd door de RDW kan laten keuren. Je moet dan wel (liefst vooraf) een tekening indienen, waarop de gebruikte materialen en vervaardigingmethoden zijn aangeduid. Na goedkeuring hiervan (kosten rond 60,00 euro) kan je hem gaan bouwen. Daarna wordt hij door de RDW gekeurd als zijnde gewone bromfiets....

Vincent (nr. 10.000) heeft hier inmiddels e.e.a. over uitgezocht.
Maar het schijnt dus mogelijk te zijn, ook in de toekomst.


die keuring die tot 1 januari geld is voor bakbrommers die niet zelfbouw zijn maar gewoon van een merk en bouwjaar 1974 of nieuwer en die nooit een typegoedkeur hebben gehad. (bv huisman )
die kan je tot 1 januari volgens dezelfde eisen als zelfbouw laten keuren.
vanaf 1 januari als je hem dan nog wil keuren zijn de regels waar hij aan moet voldoen veel strenger.
echte zelfbouw kan na 1januari nog wel gekeurd worden volgens de makkelijkere zelfbouw regels .

DUS ALS JE MOET KEUREN DOE DAT VOOR 1 JANUARI 2007.
daarna volgens strengere regels en is het eigenlijk niet haalbaar meer.
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Postby Dreadlockmomma » Wed Sep 20, 2006 11:12 am

Nou, het bezwaarschrift zit op de bus, een groot pakket vol met bewijzen dat de bak weldegelijk van voor 1974 is (thnx Xenomobile), ben benieuwd wat er eerder komt; het antwoord op ons bezwaarschrift of ons 2de kindje (oja, geloof ik nie gemeld he, nog 2,5 weken te gaan). Ik houd jullie op de hoogte.
Dreadlockmomma
 
Posts: 7
Joined: Mon Sep 11, 2006 5:28 pm

Postby bakbrom65 » Wed Sep 20, 2006 11:39 pm

wat voor merk is het nu ? , ben toch wel benieuwd naar.
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Postby Dreadlockmomma » Wed Oct 04, 2006 12:52 pm

Okee, tijd voor een update. T kind zit nog in de buik, dus het wordt een update over de bakperikelen.

Afgelopen maandag is mn vent naar de RDW geweest voor een hoorzitting over zijn bezwaarschrift. Klinkt eng, maar was meer een informeel overleg met een jurist (althans hij had mr. voor zn naam staan) waarbij mn vent het een en ander toe kon lichten.

Nadat we het bezwaarschrift op de bus hadden gedaan kregen we een brief over de datum van die hoorzitting. Tevens stond er dat uiterlijk 3 dagen voor de hoorzitting nog aanvullende stukken ingeleverd konden worden. Dat was maar goed ook. We hadden namelijk viaviaviaviaviaviaviaviavia iemand leren kennen die een verzamelaar is van alles wat met de Meppeler rijwielindustrie te maken heeft, en wij hadden dat plaatje van Uiterwijk's Carrierbedrijf Meppel (UCM) nog waar we niet wisten wat we daarmee aan moesten:
Image
Na wat heen en weer geemaild te hebben wist hij ons op dag 4 voor de hoorzitting (dus nog net optijd) te vertellen dat UCM heeft bestaan van begin jaren 30 tot de 60 er jaren.' Hij schat de motor/brom-carrier van begin 60'er jaren, en kon in de boeken terug vinden dat er twee bromcarriers verkocht zijn in 1964 met een Sachs 49 cc.
De foto die je ziet is van Merano ijs uit Rijswijk, 4 jaar geleden opgeheven. En die bak lijkt als twee druppels water op de onze, alleen hebben wij een bakkerskar, geen ijscokar.
Image
Tevens had ie een folder van UCM.
Image

Ben gelijk gaan zoeken naar die Merano ijs, tot nu toe alleen nog gevonden dat ie in Rijswijk Zuid Holland heeft bestaan, in de Herenstraat t/o de kerk. Email gestuurd naar de Rijswijkse Historische Vereniging, maar tot nu toe nog niets gehoord van hun. Mochten jullie nog iets weten . . .

Iniedergeval (om jou vraag ook gelijk te beantwoorden bakbrom) de bak was origineel geschouwd als Lely, omdat het voortraject (zoals mn vent dat noemt) daar het meest op leek. Blijkt t een originele (misschien nog wel enigst bestaande) UCM te zijn! Volgens die jurist was het waarschijnlijk geen probleem dat t nu toch net iets anders bleek te zijn, we hoefde m waarschijnlijk niet opnieuw te laten schouwen, maar daar ging hij nog achteraan (en dat houden we natuurlijk in de gaten ivm de deadline voor die schouwing 31 oktober).

Om een lang verhaal kort te maken, we weten nu wat voor bak we hebben, dat ie vrijwel origineel is (vergeleken met die van Merano) en nu maar hopen dat we een kenteken krijgen.
Dreadlockmomma
 
Posts: 7
Joined: Mon Sep 11, 2006 5:28 pm

Postby Amro » Wed Oct 04, 2006 2:04 pm

Te gek nieuws. Hou ons op de hoogte.... Wat er dan ook eerder is ;)
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby Dreadlockmomma » Wed Nov 01, 2006 10:34 am

Jaja, twee zware bevallingen allebei tot een goed einde gebracht!

Ten eerste is onze zoon geboren; klik maar op de onderstaande link voor het kaartje (boogywoogybaby is onze dochter van 2). Alles gaat goed met hem, grote man issie al, met mams gaat t iets minder, bekkeninstabilliteit, vandaar nu pas het berichtje, zitten en staan gaat nog niet zo lekker. (boogywoogybaby is onze dochter van 2)

geboortekaartje

Tevens hebben we een brief van de RDW gekregen waarin staat dat ons bezwaar gegrond is verklaard en dat de afwijzing van het kenteken ongedaan wordt gemaakt. Met andere woorden, we zijn nu officieel in het bezit van een (enig nog bestaande?) UCM!

Image
Dreadlockmomma
 
Posts: 7
Joined: Mon Sep 11, 2006 5:28 pm

PreviousNext

Return to Wat is het ?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron