by Xenomobile » Thu Nov 03, 2005 11:25 am
Mij lijkt het meest logisch:
(lekker gissen met z'n allen)
Gazelle bouwt als eerste zwenkbakken, deze bakken hebben grote wielen voor en een ronde hoofbuis. De zwenkbak raak achterhaalt door de fuseebak, maar Gazelle heeft wel nog een lading ronde buizen liggen of is uit gewoonte als eerste gaan door ontwikkelen met ronde buizen. Pas later komt men tot inzicht dat een vierkante buis makkelijker werkt en voor dit doel eigenlijk ook prima geschikt is...... Zo werk ik ook altijd, je begint met wat je al vaker hebt gedaan of nog hebt liggen, daarna komen nieuwe ideeen.
Heb inmiddels ook een verhaal gehoord dat Huisman niet zijn eigen bakbrommerframes bouwde, maar alleen de bakken erop. Hierdoor zou het kunnen dat het typegoedkeur in handen is van de fabriek die de frames bouwde. Hans van Bregt van de N.V.C. operde dit en is dat aan het uitzoeken, hij heeft het idee dat Huisman frames bij Lely vandaan komen en dat die het typegoedkeur dan ook in handen hebben.
Het blijft een vraag..
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.