batavus bilonet en dan?

Waar rij ik eigenlijk op rond ? Waar staat het framenummer ?

Postby luc » Sun Feb 28, 2010 12:28 am

Ja of mik die mega bak er even af.
houd er even een plaat op zo groot als het frame eronder voor de veiligheid en om wel iets mee te nemen en kijk hoe het dan gaat.
ik heb in amsterdam ook maar 1 rit met een originele bak gedaan.
Daarna kleine bak en viertakt (88cc) eronder en een beter vervoermiddel voor amsterdam kan ik me nog steeds niet bedenken...
luc

Postby knorrepot » Sun Feb 28, 2010 6:42 pm

wellicht kun je het blokje wel origineel houden, maar dan geen zware bak op je apparaat en het blokje weer gterugbrengen naar het originele vermogen. Als het een blokje is zoals xenomobile zegt, dan zal het met origineel vermogen best wel weer gaan toch? zal in ieder geval een hoop schelen.
Ben
knorrepot

Postby elfenstein » Tue Mar 02, 2010 10:09 am

ja die bak die erop zit is wel erg degelijk... dubbele laag balken met multiplex hoeft voor mij ook niet. iets korter mag ook wel. binnenkort ff eraf slopen. moet wel weer een bak op maar kan vast lichter. lees net ook iets dat in amsterdam groenlinks 2takt in de ban wil doen. dat wordt dus naar de chinees dan :lol:
elfenstein

Postby Reinier » Wed Mar 03, 2010 12:33 am

of geen groenlinks stemmen? ;-)
klinkt goedkoper xD
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Wed Mar 03, 2010 10:09 am

zouwen ze nie bedoelen geen nieuwe meer?

word wel lastig om dat per stad te bepalen. geen nieuwe invoer in nederland is makkelijker in te stellen. mmmmm, niet zo best. Ook al rij ik viertakt. tweetakt moet blijven bestaan, ook in de stad. Het uitroeien van scooters en tweetakt vukmuggengeluidbuitenboordmotoren mag dan weer wel. groen toch maar links laten liggen?
Ben
knorrepot

Postby elfenstein » Thu Mar 04, 2010 9:14 pm

neu, ze hebben voorgesteld om een slooppremie van 3 tot 4 honderd in te voeren in de hoop dat wij allemaal een nieuwe cargobee gaan kopen. lekker realistisch allemaal. alsof ik dit grommende rokende apparaat ga inruilen voor een te duur, weigerachtig,rokend grommend en LELIJK ding. trap maar es eerst al die stinkende vieze slecht onderhouden t*&^$%%ingtaxi's eruit. tot die tijd: VVD :twisted:
elfenstein

Re: batavus bilonet en dan?

Postby elfenstein » Wed Jan 23, 2013 8:42 pm

Zo dan, da's alweer een tijd geleden.
Vorige zomer deze bakbrom helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, nieuw gespoten, zundapp eronder....
En nou ziet ie er zo uit:
DSC_0741 (700x525).jpg

Lekker clean, zo zonder kap.
En met:
DSC_0773 (700x525).jpg

En dat rijdt echt geweldig! Motortje trekt als een dolle, scooterbandjes zijn de bom en kap d'rop is prachtig!
Alle dank voor de info die ik hier gevonden heb, op naar de volgende.
elfenstein

Postby tollebom » Wed Jan 23, 2013 10:05 pm

Top! die ouwere kappen zijn tof, snap niet zo goed waarom ze over zijn gegaan op die vierkante gedrochten...
je komt ze niet vaak tegen, zou er ook wel een willen, staat denk ik wel mooi als we de ijsbak erop hebben staan... (ook zonder trouwens)
tollebom

Postby elfenstein » Thu Jan 24, 2013 12:52 am

De meeste zijn kapot. Ook in deze zat een flinke scheur achter die ik met veel stof en narigheid helemaal uitgebeend en opnieuw opgebouwd heb. Ook zit er nu een stuk betonijzer aan de binnenkant ingelamineerd, zodat ie iets beter tegen klappen kan. Amsterdam is niet lief voor breekbaar spul....
elfenstein

Postby elfenstein » Fri Jan 25, 2013 1:39 pm

Dat meen ik dus echt he, dit zijn 10 inch 3.5 breed stalen aanhangervelgjes, nieuw te koop voor 30 euro ps met daarop michelin scooterbanden 130/70 10inch. De wielomtrek is maar iets groter als standaard 8 inch maar het maakt een wereld van verschil in rijgedrag. Door het zachte rubber plakken ze aan de weg en stuiteren nauwelijks. Had ik al gezegd dat ik ze tubeless gemonteerd heb? Gewoon een tubeless ventiel in het gat en pompen maar. Zelfs na een snoeiharde stoeprand-met-deuk blijft ie dicht. Aanrader! Als je grotere wielomtrek wil neem je de 130/90 versie, dan zit je op ongeveer standaard 10 inch aanhangerband.
Goeie tip voor banden kopen:
http://www.oponeo.nl
Postorderbanden uit polen, absoluut de goedkoopste en het komt nog aan ook! Ze hebben alles voor 18 inch achterwielen, crossbanden, wegrace... ook moeilijk verkrijgbare 19 inch ori achterwielbanden, 4inch breed voor 40 euro.
En dus 10 inch scooterbanden, alle mogelijke maten en merken voor 30-40 euro a pop.
Ik wil verder geen reclame maken, het leek me alleen nuttige info....
elfenstein

PreviousNext

Return to Wat is het ?