Kentekens, gezeik of niet?

Waar rij ik eigenlijk op rond ? Waar staat het framenummer ?

Kentekens, gezeik of niet?

Postby Xenomobile » Mon Feb 21, 2005 12:34 am

Effe over dat geouwehoer met kentekens. Ik heb effe mijn fietsenboer gecheckt.... Hij is heel soepel, dit is wat hij zei:

"Ik kijk alleen naar framenummer, motornummer en typegoedkeur. Geen van deze nummers mag als gestolen te boek staan. Wat voor motor er onder hangt, hoeveel vermogen die heeft etc. interesseerd mij niet. Ik ga geen vermogensbank of remmentestapperatuur aanschaffen. Daar kijken we niet naar."
Een Apollo of een Huisman heeft geen typegoedkeur, was mijn strijdlustig antwoord....
" Wat is het bouwjaar" vroeg de beste man mij in zijn verdediging...
"Brommers van voor een bepaald bouwjaar hoeven geen typegoedkeur te hebben, welk jaar dat is weet ik (nog) niet"

Het zal allemaal wel los lopen dus denk ik.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Wanneer ?

Postby Amro » Mon Feb 21, 2005 1:48 am

Ze (de politiek) hebben t al zovaak uitgesteld. Wanneer komt t eigenlijk, die hele kentekenplicht ?
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

September dit jaar is het echt zover

Postby Xenomobile » Mon Feb 21, 2005 11:38 pm

De cursus voor fietsenmakers hoe ze het allemaal moeten doen loopt al....September wordt het.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

kenteken

Postby anton » Tue Feb 22, 2005 2:27 pm

Om onder het type goedkeuring uit te komen moet je bak van voor 1974 zijn. Dan heb je geen type goedkeuring nodig. Wel moet je een bouwjaarverklaring hebben, hoe je hieraan moet komen is mij nog niet helemaal duidelijk. Overigens is alle actuele info te vinden op www.rdw.nl
Het kenteken gaat per 1 septemer 2005 in, vanaf dan kun je het ook aanvragen.
anton

Postby mystic » Mon Mar 21, 2005 7:24 pm

En wat voor de bakbrommer van na 1974. Ik heb namelijk een bakbrommer uit 1985.
Hoe kan ik aan een typegoedkeuring komen?
.....:::::Bakbrommers ROX:::::.....
mystic

Postby Xenomobile » Mon Mar 21, 2005 7:34 pm

da's dus allemaal niet zo duidelijk, als het goed is, is er voor bakbrommers na 1974 wel een typegoedkeur verstrekt, het is alleen zelden tot nooit op het frame terug te vinden. Hierover zou de RDW en/of TNO (niet THôH) meer moeten weten, maar vooralsnog, als ik bij die instanties navraag doe, weten ze van niks, of zijn ze te lui om het te checken. Een brommer van na 1974 moet simpelweg typegoedgekeurd zijn anders was ie illegaal op de weg. Het lijkt me dan ook sterk dat alle OLA ijskarren en gemeentewerken-bakken illegaal rond reden. Maar hoe dan verder is de vraag......
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby mystic » Mon Mar 21, 2005 7:43 pm

Weet je misschien het telefoonnummer van de fabrikant in Aalten?
Misschien kan hij ons verder helpen...
.....:::::Bakbrommers ROX:::::.....
mystic

Postby miss D » Mon Mar 21, 2005 8:03 pm

nummer van truckbouw aalten is 0543 473466, betwijfel echter of zij er veel van weten, omdat ze al ruim 10 jaar geen frames meer bouwen
miss D

type goedkeur

Postby anton » Wed Mar 30, 2005 5:20 pm

Ik heb een mailtje gestuurd naar rdw, het antwoord is niet echt bemoedigend. Het kom er op neer dat je een type goedkeur moethebben anders krijg je geen kenteken. Voor de duidelijkhei heb ik het antwoord hieronder gezet.

Geachte heer Quartel,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Helaas kunnen wij niet voor u achterhalen of het voertuig is typegoedgekeurd. Mogelijk dat een andere Apollo bezitter of en ex leverancier u kunnen vertellen waar de betreffende gegevens op het voertuig zijn ingeslagen. Zonder deze gegevens is het niet mogelijk een kenteken bewijs te verkrijgen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

De informatie in dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze E-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om de afzender te waarschuwen en de gegevens te verwijderen
anton

pfff ...

Postby Amro » Wed Mar 30, 2005 5:23 pm

Ik ga vanavond ff de bouwtekeningen uitspitten
Amro
Site Admin

Next

Return to Wat is het ?