rondbuisframe

Waar rij ik eigenlijk op rond ? Waar staat het framenummer ?

rondbuisframe

Postby nino » Fri Oct 07, 2005 11:16 pm

ik heb een vraag
het gaatover mijn frame nummer en de het daarbij hoorende typegoedkeurinsnumer.

mijn vraag daarbij is dat mijn frame rond is in ieder eval de hoofdbuis waar alles aan vast en nu heb ik gehoord dat dat een van de eerdere bakbrommers is (uit de jaren 60 of zo iets) maar het frame nummer dat ik heb gevonden (op een driehoekig vlak stuk metaal dat aan mijn hoofdbuis vast zit de achter brug zit er ook aan) maar dat klopt niet met het bouwjaar als ik dat sommetje van dat andere bericht doe mijn frame nummer is 2203738 dat zou beteken dat hij uit 1991 moet komen en ik heb dus geen typegoedkeuringsnummer.

nu wil ik weten of er meer van mensen met ronde buisframes zijn en die mij kunnen vertelen wat hun framenummer is en of ze een typegoedkeuring hebben wat ik wil hem binnekort wel op de weg krijgen (ben al een half bezig met opknappen en rijd nog steed niet) en dat kenteken word ook nog veel gedoe

of mensen mij dus kunnen vertellen hoe het met hun ronde frames is en uit welk jaar ze zijn en wat hun frame nummer is want dan kunnen we dat ook even uitzoeken hoe het verder moet gaan en uit welk jaartalen de meeste ronde brommers zijn

alvast bedankt voor je hulp
nino
het leven is stommer zonder bakbrommer
nino

het is een.....

Postby nino » Sun Oct 09, 2005 8:03 pm

het gaat hier om een apollo met sturende wielen
nino

Re: rondbuisframe

Postby jimmy » Wed Oct 12, 2005 12:21 am

nino wrote:ik heb een vraag
het gaatover mijn frame nummer en de het daarbij hoorende typegoedkeurinsnumer.

mijn vraag daarbij is dat mijn frame rond is in ieder eval de hoofdbuis waar alles aan vast en nu heb ik gehoord dat dat een van de eerdere bakbrommers is (uit de jaren 60 of zo iets) maar het frame nummer dat ik heb gevonden (op een driehoekig vlak stuk metaal dat aan mijn hoofdbuis vast zit de achter brug zit er ook aan) maar dat klopt niet met het bouwjaar als ik dat sommetje van dat andere bericht doe mijn frame nummer is 2203738 dat zou beteken dat hij uit 1991 moet komen en ik heb dus geen typegoedkeuringsnummer.

nu wil ik weten of er meer van mensen met ronde buisframes zijn en die mij kunnen vertelen wat hun framenummer is en of ze een typegoedkeuring hebben wat ik wil hem binnekort wel op de weg krijgen (ben al een half bezig met opknappen en rijd nog steed niet) en dat kenteken word ook nog veel gedoe

of mensen mij dus kunnen vertellen hoe het met hun ronde frames is en uit welk jaar ze zijn en wat hun frame nummer is want dan kunnen we dat ook even uitzoeken hoe het verder moet gaan en uit welk jaartalen de meeste ronde brommers zijn

alvast bedankt voor je hulp
nino
jimmy

Postby jimmy » Wed Oct 12, 2005 12:26 am

nino kan alleen maar een fr nr vinden 2196280 ook geen type nr
wie helpt
waar staat het !!!!!!!
jimmy

Postby anton » Fri Oct 14, 2005 10:26 am

jimmy wrote:nino kan alleen maar een fr nr vinden 2196280 ook geen type nr
wie helpt
waar staat het !!!!!!!

Mijn frame nr. begint met 22 heb ook een ronde buis en geen type goedkeur. Het vehaal dat de rondebuisframes ouder zijn dan de vierkantebuis ken ik, maar lijkt vooralsnog niet te kloppen.
Ik heb me wel laten vertellen dat de werknemers van Aalten in hun vrije tijd bakken bouwden, deze zouden zonder type goedkeur geleverd worden, dus ook na `74.
anton

Postby nino » Fri Oct 14, 2005 4:58 pm

maar wat ik dan raar vind is dat ze een ronde buis hebben je ziet die niet heel veel maar wel veel met een vierkante buis dus als ze na 1974 nog gebouwd zijn zonder type goedkuerings nummer waarom zouden ze de dan wel met een ronde buis doen en de rest niet
nino

rondbuisframe

Postby jimmy » Sat Oct 15, 2005 12:28 pm

test
jimmy

rondbuisaframe

Postby jimmy » Sat Oct 15, 2005 12:41 pm

nino ik heb gekeken bij ronde en 4kanteframes allemaal geen type keurings nr zelfs 1 met 7 cijfers en en met 6 cijfers sla ik hier 02 achter klopt hij weer ,zie wat kliko schrijft 8 cijfers en moet met 02 eindigen en sla ik bij de ander een 2 erin klopt dit ook weer alleen begint hij dan met 73 en klopt dit niet .
is er al iemand die een kenteken erop heeft?
bij de rondbuis frame heb ik het frame nr gevonden op de schetsplaat waar het blok aanhangt en bij de 4kanteframes op het uitterste rechts van het frame zelf .en op biede frames nergens een type keurings nr.
jimmy

ronde buis

Postby kliko » Tue Nov 01, 2005 9:41 pm

Zoals jullie misschien weten ben ik erg bezig met de bakbrommers en daardoor komen steeds meer dingen op een rijtje te staan.
Gazelle en Batavus zijn ooit gefuseert geweest en bouwden in Aalten bakfietsen en bakbrommers.
Volgens mij is het zo dat zij de ronde buis frames hebben gemaakt en is dat nooit onder de naam Apollo op de markt geweest.
Ik heb alleen nog geen idee wat hun framenummers waren, hoeveel cyfers en wat daar voor logica in zit.
Als iemand daar meer over weet, mail me dan.
Ik ben sowieso op zoek naar alle informatie, dokumentatie ed van bakbrommers.
Ik wil dit nl verzamelen zodat straks iedereen een kenteken op z'n bak kan krijgen.
kliko@bakbrommers.nl
Kliko
kliko

Gefuseerd ?

Postby Amro » Wed Nov 02, 2005 2:27 pm

He hoi,

ik dacht gazelle ooit eens een partij sturende bakken had over genomen van batavus en had om gebouwd naar sturende wielen. Tenminste zo werd mij de ronde buis verklaart...

Anyway, wat de waarheid ook is, je doet goed werk, Kliko :)
Amro
Site Admin

Next

Return to Wat is het ?