schouwen huisman bakbrommer

tips voor schouwen Huisman

 
Total votes : 0

schouwen huisman bakbrommer

Postby Ronald » Fri Jun 01, 2007 2:46 pm

huisman
Last edited by Ronald on Fri Jul 11, 2008 10:20 am, edited 3 times in total.
Ronald
 
Posts: 2
Joined: Fri Jun 01, 2007 2:05 pm

Postby Vinz » Mon Jun 04, 2007 10:07 pm

mmh volgens mij hoeven die toch geen typegoedkeuring te hebben? (ergens gelezen dacht ik..)

Maar ja je kan ook even een type goed keuring scoren als die bestaan en er zelf in rammen of hij moet een stikker hebben en die bij harry kopen, dacht dat hij ieder geval stikkers had met een typegoedkeuring weet niet of die van een huisman zijn.

Hopelijk heb je er wat aan want ik weet het allemaal niet zeker :wink:
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby bakbrom65 » Mon Jun 18, 2007 6:57 pm

Huisman is geen typegoedkeur van , zal bij de rdw een volledig technische keuring moeten doen voor een kenteken.

Technische eisen keuren rdw bakbromfiets
Bakbromfiets op drie wielen 2 wielen voor 1 achter (b.v.b huisman)
Technische eisen :

*. een dimlicht breedte 1,30 m of minder
twee dimlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een stadslicht breedte 1,30 m of minder
twee stadslichten breedte meer dan 1,30 m
*. een achterlicht breedte 1,30 m of minder
twee achterlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een remlicht breedte 1,30 of minder
twee remlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een niet-driehoekige rode achterreflector breedte 1,30 of minder
twee niet-driehoekige rode achterreflectoren breedte meer dan 1,30 m
*. vier oranje reflectoren aan de trappers
* claxon
* handrem
* gas geven zonder stuur los te laten
* alle wielen geremd
* 4,0 m/s² remvertraging
* plaats voor een kentekenplaat achterop
* motor max 50cc
* snelheid max 45km
* uitlaat niet te veel geluid
* toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


* verder alles in technisch goede staat ( banden, lagers , stuurkogels enz)
Last edited by bakbrom65 on Tue Jun 19, 2007 4:31 pm, edited 2 times in total.
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Postby Vinz » Tue Jun 19, 2007 9:13 am

best logische dingen allemaal maar wel suf van de "vier oranje reflectoren aan de trappers'

Ik ben bezig met een batavus bilonet te kopen zonder kenteken maar zo te horen is dat wel eng met keuren enzo :cry:
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Herb » Tue Jun 19, 2007 1:40 pm

Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..
Rijden met een helm op is als sex met een condoom om.
User avatar
Herb
 
Posts: 101
Joined: Mon Apr 24, 2006 8:23 pm
Location: Aarde

Postby Vinz » Tue Jun 19, 2007 3:38 pm

Herb wrote:Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..


Het plan is om hem ook te kopen ja, er staat een soort gelijke op marktplaats en volgens mij heeft die hem via de rdw op kenteken gezet want hij stond eerst zonder kenteken te koop. En hij heeft ook een zundapp blok er onder dus even vragen hoe dat zit, hij reageerde alleen niet op me mailtje dus hopelijk heeft hij zin om me vraag te beantwoorden :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby bakbrom65 » Tue Jun 19, 2007 4:17 pm

Herb wrote:Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..



is wel verplicht omdat hij geen typegoedkeur heeft .
op de markt 4,- euro 2 trappers met reflector .
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Postby Herb » Tue Jun 19, 2007 6:36 pm

2. Bromfietsen op drie of vier wielen moeten zijn voorzien van:

a. een of twee dimlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee dimlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

b. een of twee stadslichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee stadslichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde indien het voertuig is voorzien van een gesloten carrosserie;

d. een of twee achterlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee achterlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

e. een of twee remlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee remlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

f. een of twee niet-driehoekige rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee niet-driehoekige rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

g. vier ambergele retroreflectoren aan de trappers voor zover de bromfiets is voorzien van niet-intrekbare trappers;

h. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat indien de bromfiets in gebruik is genomen na 31 december 2006.

Inderdaad zijn de reflectoren dus verplicht
je had gelijk..
Rijden met een helm op is als sex met een condoom om.
User avatar
Herb
 
Posts: 101
Joined: Mon Apr 24, 2006 8:23 pm
Location: Aarde

Postby Vinz » Tue Jun 19, 2007 7:41 pm

toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


Als je het lettelijk leest hoeft dus niet het orginele blok er onder te hangen, toch? Lijkt me eigelijk wel vreemd, wel beter daar niet van
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby bakbrom65 » Tue Jun 19, 2007 10:04 pm

Vinz wrote:toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


Als je het lettelijk leest hoeft dus niet het orginele blok er onder te hangen, toch? Lijkt me eigelijk wel vreemd, wel beter daar niet van


Let wel op bij b.v.b zündapp heeft een duits blok een andere motorcode
dan een in nl-geleverd blok .

Motorcode’s nl zundapp

3 versnellingen

255
266-01 t/m bouwjaar 1977
266-50 t/m bouwjaar 1977
266-70 t/m bouwjaar 1987
278-32 t/m bouwjaar 1977
266-72 t/m bouwjaar 1987
278-37 t/m bouwjaar 1987
278-02 t/m bouwjaar 1977


4 versnellingen

280-71 t/m bouwjaar 1977
280-73 t/m bouwjaar 1977
280-77 t/m bouwjaar 1987
280-80 ( enfield zundapp) t/m bouwjaar 2003


5 versnellingen

284-12 (famel zundapp) t/m bouwjaar 2003
Last edited by bakbrom65 on Wed Jun 20, 2007 8:07 pm, edited 2 times in total.
bakbrom65
 
Posts: 57
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:50 pm

Next

Return to Huisman

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron