Gebroeders Huisman

Gebroeders Huisman

Postby Bart Wim van Etten » Wed Oct 26, 2005 3:05 pm

Ik heb een "Gebroeders Huisman" bakbrommer uit +/- 1955. Ik heb GEEN framenummer kunnen ontdekken op de buis waar de zadelpen in zit. Ik heb alle poedercoating van die buis af geveild en geschuurd. Staat het framenummer ook wel eens op een andere plek bij een huisman?
De man van het CONVERSIETEAM van de RDW waar ik een verzoek tot het inslaan van een framenummer heb gedaan zei dat er pas een nummer ingeslagen kan worden als ik meer gegevens over de serie van mijn Huisman bakbrommer kon overleggen. Hij had het over krantenknipsels, verkoopadvertenties, een blad enz. (vaag gelul allemaal...) Iets waaruit de "identiteit" van de bakbrommer zou blijken...
Heeft iemand die dit leest hier iets van? Of heb jij ook een Huisman bakbrommer uit de jaren 50 met grote voorwielen? Neem dan a.u.b. contact met mij op.
Het is kommer zonder kenteken op je bakbrommer!
Groetjes BakbrommerBart.
06 50 55 44 29
Bart Wim van Etten

Tsja, huisman...

Postby Xenomobile » Thu Oct 27, 2005 10:29 am

Meneer Huisman heeft ook nooit een typegoedkeur gehad, wel framenummers, bij mij staat dat inderdaad op de zadelbuis rechts onder het zadel, maar ik heb een recenter type. Ik kan mij voorstellen dat de gebr. Huisman het in de bouwjaren van jouw type nog niet zo nauw namen met de administratie. Echter andere plekken om te zoeken:
Op de zadelbuis onderaan, bij het montagepunt van de hoofdbuis.
Op de hoofdbuis onder het motorblok.
Op het stuurgewricht onder de bak.

Maar als je dat framenummer vind heb je nog steeds die folders, foto's en boekjes nodig om het bouwjaar te bewijzen, zodat je onder de typegoedkeuring uit kan komen.

Mocht het allemaal niet lukken, dan beloof ik je bij deze dat als mijn huisman geen typegoedkeur krijgt, ik zonder kenteken zal blijven rijden, een boete zal ontvangen en dan naar de rechter zal stappen, wat precies de reden is van dit gezeik, wat officieel is bedoelt om de diefstal van scooters tegen te gaan, maar inmiddels meer op een razzia begint te lijken om alles wat net even anders is van de weg te krijgen.
Loop in de rij want anders knallen we je af. Nederland is vlak, dat willen we graag zo houden. Leve het CDA!![/b]
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Gebroeders Huisman

Postby Bart Wim van Etten » Sun Nov 13, 2005 3:03 pm

Hallo Xenomobile, heeft jouw Huisman grote voorwielen?
Ik heb "ineens" mijn framenummer "gevonden" op een plek waar hij een dag eerder echt nog niet stond. Rara hoe kan dat...
Het is niet met een slag of stoot gegaan, maar met 6 slagen, hahaha.
Ik laat jullie nog wel weten hoe de keuring verder verloopt.

Weet iemand wat ze bij de FEHAC met "handelsbenaming" precies bedoelen? Kan dat BROMBAKFIETS zijn?
Ik heb 2 katten, een Gebroeders Huisman bakbrommer met grote voorwielen uit +/- 1955 en rijdt voor mijn beroep in een electrische Apollo-truck met hydraulische kiepbak.
Krijg graag zo veel mogelijk info over Huisman, wat dan ook.
Bart Wim van Etten

Postby Panoramix » Sun May 21, 2006 4:03 pm

Is er een bouwjaar uit het 4-cijferige framenummer te halen , afgezien dat we weten dat die dan van voor 1974 is ?
Bij een vriend van mij staat het numer rechtsonder het zadel , bovenaan de zadelbuis .
Is er ook documentatie wat betreft het gebruik van wielmaten en aantal spaaks in relatie tot het bouwjaar ?
Panoramix

Return to Huisman