Io wrote:het mag duidelijk zijn dat het tijd wordt voor een alternatieve nbbk.
iedereen er zo trots op was dat het een freakie race was en dat alles wat maar twee wiel voor 1 wiel achter had mee kon doen. helaas moet er nu, zoals nu de trend is nederland, steeds meer gemuggezift gaan worden.
Misschien is dat altijd jou interpretatie geweest, maar ik heb bij sommige creaties eerder gedacht "knettergek, dat iemand hiermee wil rijden is volslagen onverantwoord" dan "wat ben ik er trots op dat het zo freaky is dat zelfs dit geval mee kan crossen"
wat mij betreft hoeft er ook geen cc beperking te komen, maar veel cc's stelt ook meer constructie-eisen om te zorgen dat het wel veilig blijft voor medecoureurs (een aantal dat ook is gegroeid dus het is drukker op de baan) en gedragseisen aan de coureurs. En het tegenovergestelde lijkt vaak het geval. Ik weet niet of je die viercilinder afgelopen jaar hebt gezien, maar met dat ding en de lui die erbij hoorden hoef ik niet op 1 baan te crossen. Ik ben blij dat dat ding het niet deed.
Ik denk dat het ongeluk van Sjoerd (met de omgedraaide reliant) ons nog helder voor ogen staat en dat is ook direct de aanleiding geweest om toch enige veiligheidseisen te overwegen. Remmentest en cc-beperking zijn voordehandliggende opties.
Bedenk daarbij ook dat het een alternatieve vergunningloze cross is. dat betekent dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid moet nemen, maar dat doet niet iedereen. en dan blijken regels, helaas, nodig. Dus leg de schuld niet bij de organisatie, maar bij de jokers die in voorgaande jaren onverantwoordelijk gedrag hebben vertoond.
Zuur voor Tobi, die wel serieus aan de slag is.