nbbk 2009

Rossen en crossen

Postby irmin » Sun Mar 15, 2009 5:59 pm

Io wrote:het mag duidelijk zijn dat het tijd wordt voor een alternatieve nbbk.
iedereen er zo trots op was dat het een freakie race was en dat alles wat maar twee wiel voor 1 wiel achter had mee kon doen. helaas moet er nu, zoals nu de trend is nederland, steeds meer gemuggezift gaan worden.

Misschien is dat altijd jou interpretatie geweest, maar ik heb bij sommige creaties eerder gedacht "knettergek, dat iemand hiermee wil rijden is volslagen onverantwoord" dan "wat ben ik er trots op dat het zo freaky is dat zelfs dit geval mee kan crossen"

wat mij betreft hoeft er ook geen cc beperking te komen, maar veel cc's stelt ook meer constructie-eisen om te zorgen dat het wel veilig blijft voor medecoureurs (een aantal dat ook is gegroeid dus het is drukker op de baan) en gedragseisen aan de coureurs. En het tegenovergestelde lijkt vaak het geval. Ik weet niet of je die viercilinder afgelopen jaar hebt gezien, maar met dat ding en de lui die erbij hoorden hoef ik niet op 1 baan te crossen. Ik ben blij dat dat ding het niet deed.
Ik denk dat het ongeluk van Sjoerd (met de omgedraaide reliant) ons nog helder voor ogen staat en dat is ook direct de aanleiding geweest om toch enige veiligheidseisen te overwegen. Remmentest en cc-beperking zijn voordehandliggende opties.
Bedenk daarbij ook dat het een alternatieve vergunningloze cross is. dat betekent dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid moet nemen, maar dat doet niet iedereen. en dan blijken regels, helaas, nodig. Dus leg de schuld niet bij de organisatie, maar bij de jokers die in voorgaande jaren onverantwoordelijk gedrag hebben vertoond.

Zuur voor Tobi, die wel serieus aan de slag is.
irmin

Postby Io » Mon Mar 16, 2009 7:15 pm

dag irmin!

het was destijds een van de wedstrijdleiders die het zo omschreef....:D:D :o

ik ben het zeker met je eens dat er inderdaad veel strenger moet worden gekeken naar hoe iets in elkaar zit als het meer cc's heeft. Zoals destijds idd bij die omgekeerde reliant waar ze de remmen niet van hadden aangepast. En ook achterlijk, gevaarlijk gedrag moet aangepakt worden. We zijn er immers voor de lol.
Misschien heb ik vorig jaar in de drukte wat gemist, maar het enige onverantwoorde gedrag was die van die l*l met de buggy die tussend e races door aan het raggen was, die dus niet bij de races hoorde. zwaar irritant.

misschien inderdaad meerdere klassen e.a. eisen. zie een zwarte cross, of crazy races en dergelijke. daar rijden ook mensen tussen op een rolator met motorblok eronder tussen de trekkers en dorsmachines, autos en bussen.
Io

Muggeziften...

Postby Xenomobile » Tue Mar 17, 2009 10:28 am

Nbbk in plaats van nbmk schreef ik alleen even om het uitgangspunt weer even op de kaart te zetten.
Muggeziften is meer als je onwijs gaat zitten ouwehoeren over regels die een wedstrijdleiding, die zijn verantwoordelijkheden kent, stelt.
We doen het nog steeds voor de lol en hard gaan kan ook met minder CC's! Ik zelf ben idd groot fan van 50 cc, omdat de strijd daar evenredig is (behalve tussen 4-t en 2t dan), in de 50 plusklasse racen appels tegen peren en dubbeltjes tegen mensen die nooit kwartjes zullen worden....
Succes met vijlen!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Re: Muggeziften...

Postby irmin » Tue Mar 17, 2009 5:48 pm

Xenomobile wrote:Succes met vijlen!

Ik heb er al lamme armen van.
irmin

Postby Io » Tue Mar 17, 2009 9:17 pm

Xenomobile wrote:Nbbk in plaats van nbmk schreef ik alleen even om het uitgangspunt weer even op de kaart te zetten.
Muggeziften is meer als je onwijs gaat zitten ouwehoeren over regels die een wedstrijdleiding, die zijn verantwoordelijkheden kent, stelt.
We doen het nog steeds voor de lol en hard gaan kan ook met minder CC's! Ik zelf ben idd groot fan van 50 cc, omdat de strijd daar evenredig is (behalve tussen 4-t en 2t dan), in de 50 plusklasse racen appels tegen peren en dubbeltjes tegen mensen die nooit kwartjes zullen worden....
Succes met vijlen!

verantwoordelijkheden? dan kunnen we ook het ff hebben over de plankbrommers die meerijden. dat degenen daarop willen rijden (lees bakkenisten) is hun eigen verantwoordelijkheid en moeten ze helemaal zelf weten maar dat lijkt me ook niet bepaald veilig ofzo.

ikzelf rijd ook 50cc en heb er niks aan gevijld. ik ben ook niet van plan meer cc's te gaan rijden of 'm heftig op te voeren oid. ik vind hem hard zat rijden en het is ook mijn dagelijks vervoer. maar ik vind dat mensen daarin vrij moeten worden gelaten.

ik heb nog steeds wel respect voor het feit dat de organisatoren dat allemaal doen en er tijd en werk in steken. ik vind het alleen jammer dat het zo moet veranderen en dat mensen die wel uitgebreid er alles aan doen om een 175+cc veilig, blits en mooi te maken nu uitgesloten worden van deelname.

zoals ik al eerder zei rijden bij de zwarte cross en vele andere crazyraces door het hele land brommers naast auto's, trekkers, dorsmachines en rolators met puchblokje naast elkaar. dat is ook mogelijk en er gebeuren zelden daadwerkelijk ongelukken.
Io

Postby Io » Tue Mar 17, 2009 9:18 pm

irmin wrote:
Xenomobile wrote:Succes met vijlen!

Ik heb er al lamme armen van.

hahaha LOL :lol: :lol: :D 8)
Io

Postby De Hond » Thu Mar 19, 2009 8:17 pm

Hoi,

"Zuur voor Tobi, die wel serieus aan de slag is".
Ja, zuur vind ik het inderdaad wel een beetje, maar serieus is mijn bakbrommer niet echt te noemen. Is gewoon een ding voor de lol, mag ook niet de openbare weg op (tenzij het lukt om bij de RDW een kenteken hiervoor te krijgen, maar dat is waarschijnlijk kansloos), dus puur om aan dit soort dingen mee te doen. Maar wel is het een degelijke constructie met fatsoenlijke remmen en wielophanging en stuurinrichting waarover is nagedacht. Maar goed, mochten de eisen gewoon zo blijven, ik ben al aan het zoeken naar een kleiner blok... dan hoop ik dat mijn toch wat zware apparaat nog vooruitkomt.

"Remmentest en cc-beperking zijn voordehandliggende opties.
...Dus leg de schuld niet bij de organisatie, maar bij de jokers die in voorgaande jaren onverantwoordelijk gedrag hebben vertoond."
Lijkt inderdaad voordehandliggend, maar als je iets verder denkt lijkt mij een minimale remvertraging en max. vermogen per kilo logischer. Dat zou je ook makkelijk (en mischien ook best leuk!) kunnen testen met een soort dragrace en een remmentest al eerste onderdeel van het nbbk.
Of meteen de jokertest, waar de mogolen op een 50pk plank met drie wielen van de rest gescheiden worden en elkaar vervolgens op een eigen veldje plat mogen rijden.

"Ik zelf ben idd groot fan van 50 cc, omdat de strijd daar evenredig is (behalve tussen 4-t en 2t dan), in de 50 plusklasse racen appels tegen peren en dubbeltjes tegen mensen die nooit kwartjes zullen worden.... "
50cc prima, maar appels tegen peren net zo leuk! Ik denk (ik in ieder geval) dat er een hoop mensen niet meedoen om serieus te winnen, maar gewoon om een toffe race met gave driewielige voertuigen te houden.

Groet, Tobi
De Hond

Postby chris666 » Sat Mar 21, 2009 4:43 pm

IK ben het geheel ONEENS met de CC beperking!!!

Dit was voor mij juist het leuke stuk van de NBBK. Ik ben er al die jaren altijd bij geweest vanaf NBBK 1 en heb op een incident nooit problemen gezien met deze 50cc+ Door nu paal en perk te stellen aan de CC's vind ik het erg gereguleerd worden en daar hou ik persoonlijk niet zo van. Ook erg jammer dat dit soort dingen niet besproken worden met de wedstrijdleider die de 50cc+ op zich neemt. Geen woord erover gehoord en dan een mailtje met deze nieuwe beperking.

REGELS REGELS REGELS REGELS!!! Weg ermee!
chris666

Postby irmin » Sat Mar 21, 2009 4:50 pm

hee Chris

Ik ben ook niet voor cc beperking, maar dan moeten lui met veel cc's wel zorgen dat hun voertuig veilig is voor anderen, dus dat ze niet met 80km/u stuurloos en zonder remmen omdat het pedaal is afgebroken, hun medeparcooursgebruikers torpederen. Volgens mijn zit daar vooral het probleem, niet zozeer bij de cc's zelf.

Weg met alle regels, graag zelfs, alleen is de mensheid niet in staat om voldioende eigen verantwoordelijkheid te nemen.
irmin

Postby Io » Sun Mar 22, 2009 11:30 am

irmin wrote:hee Chris

Ik ben ook niet voor cc beperking, maar dan moeten lui met veel cc's wel zorgen dat hun voertuig veilig is voor anderen, dus dat ze niet met 80km/u stuurloos en zonder remmen omdat het pedaal is afgebroken, hun medeparcooursgebruikers torpederen. Volgens mijn zit daar vooral het probleem, niet zozeer bij de cc's zelf.

dus misschien een strengere keuring?? daar kan ik nog in komen. maar aantal cc's beperken????
nog ff en er mag aan de bar met nbbk geen alcohol meer verkocht worden.
(shit straks breng ik ze nog op ideeen :roll: :? )

PS: ik mis trouwens hier geluiden van degene die deze nieuwe onzin bedacht hebben! :?:
Io

PreviousNext

Return to Wedstrijden