NBBK 2008, laatste nieuws.

Rossen en crossen

NBBK 2008, laatste nieuws.

Postby chris666 » Fri Apr 11, 2008 10:15 pm

Jaaaaa, het is weer bijna zover . Ik heb er zin in.
Volgens insiders zal de NBBK 2008 weer in het hoge noorden plaatsvinden.

Dit op Pinksteren 10,11,12 mei. Lokatie volgt nog via de gebruikelijke bakbrommermaillijst.

Iniedergeval kan ik als wedstrijdleidert van de 50+ klasse melden dat een achter-rem bij de 50cc+ dit jaar verplicht zal zijn. Ook het voeren van een extra deugelijke voorremmen zal een vereiste zijn. Dus houd hier vast rekening mee.

Tot pinksteren, tot de NBBK!!!

Groeten,

Chris666.
Last edited by chris666 on Sat Apr 12, 2008 10:24 pm, edited 1 time in total.
chris666

Postby Giel » Sat Apr 12, 2008 11:17 am

Ook het voeren van een extra deugelijke voorremmen zal een vereiste zijn.

Geldt dit ook voor de 50cc klasse? Of is daar alleen een achterrem genoeg?

grt
Giel

Re: NBBK 2008, laatste nieuws.

Postby irmin » Sat Apr 12, 2008 1:19 pm

chris666 wrote:Iniedergeval kan ik als wedstrijdleidert van de 50+ klasse melden dat een achter-rem bij de 50cc+ dit jaar verplicht zal zijn.

Da's geen goed nieuws voor de utrecht boys. Volgens mij heeft hier niemand een fatsoenlijke achterrem. Moet alleen de achterrem in een paar meter de bakbrommer tot stilstand krijgen?
Als dat de eis is dwing je eigenlijk iedereen tot een schijfrem achter, want dat lukt met een kabel/trommel eigenlijk niet. M'n eigen achterrem is zeer matig, maar ik krijg het ding gewoon niet beter.
M'n voorrem daarentegen.... dat is hydrauliek en remt knoeprtje hard, in Arnhem maakte ik nog een mooi stoppie. Is dat niet voldoende?
irmin

Postby chris666 » Sat Apr 12, 2008 10:16 pm

Het is voor de veiligheid dat de 50+cc klasse een achterrem moet voeren. Dit zal naar alle redelijkheid bekeken worden. Ik weet uit ervaring dat de standaard remmen op een Apollo niet voldoende meer zijn als het echt hard gaat. Een achterrem is dan ook een must.

Schijfrem werkt het beste, maar een trommelrem kan ook goed werken.

Dit geld dus niet voor de tot 50cc klasse.

Groeten,

Chris.
chris666

Postby knorrepot » Sun Apr 13, 2008 4:44 pm

Lijkt me geweldig om te komen 10, 11 en/of 12 mei, kan ik ook op de gebruikelijke bakbrommermaillijst? Kan helaas niet meerijden omdat ik geen kans meer zie de remmen in orde te krijgen voor die tijd. Zijn er eigenlijk amsterdammers die die kant op brommeren?
knorrepot

Postby irmin » Mon Apr 14, 2008 2:28 pm

chris666 wrote: Ik weet uit ervaring dat de standaard remmen op een Apollo niet voldoende meer zijn als het echt hard gaat. Een achterrem is dan ook een must.

Ik begrijp de logica van die achterrem niet. Elk voertuig heeft op de voorwielen een grotere remkracht dan achter en da's niet voor niks. Bij een remmende beweging verplaatst het zwaartepunt zich naar voren. Ik zou dan ook zeggen dat het sterk opvoeren van de remkracht voor prioriteit heeft. En dat heb ik dus ook gedaan, door aan de voorkant een hydraulische reminrichting van een auto te monteren. En da's echt simpelweg rem intrappen en stilstaan.
Daarom heb ik weinig aandacht besteed aan m'n achterrem. het ding doet wel iets, maar niet zo veel.

Sorry dat ik hier over dooremmer, maar ik heb in die duizenden kilometers die ik gereden heb nog nooit remproblemen gehad. En als de organisatie vind dat m'n achterrem niet genoeg doet dan heb ik dikke pech.
irmin

Postby Johan » Mon Apr 14, 2008 3:16 pm

knorrepot wrote:Lijkt me geweldig om te komen 10, 11 en/of 12 mei, kan ik ook op de gebruikelijke bakbrommermaillijst? Kan helaas niet meerijden omdat ik geen kans meer zie de remmen in orde te krijgen voor die tijd. Zijn er eigenlijk amsterdammers die die kant op brommeren?

Helaas ik niet, want met de pinksterdagen zit ik in Frankrijk (Sangatte).
Misschien het volgende keer wel.
Apollo
Johan

Postby remus » Wed Apr 16, 2008 5:25 pm

De eis dat de mopet goed moet remmen, zeker 50+, lijkt me idd geen overbodige luxe. Is het geen optie om de achterrem eis alleen te laten doen gelden bij hen die alleen originele Apollo remmen voor hebben? Tot dan!!
remus

Postby Giel » Sun Apr 20, 2008 2:10 pm

knorrepot wrote: Zijn er eigenlijk amsterdammers die die kant op brommeren?

En zijn er mensen die zaterdag ochtend vroeg nog langs Meppel/Hoogeveen komen, dan rij ik vanaf daar mee...

grt
Giel

Postby Henk » Mon Apr 21, 2008 3:16 pm

Euhm,

mag ik heel misschien ook op de bakbrommermailinglist? :oops:

grt Henk
Henk

Next

Return to Wedstrijden