tijdschrift

voor je verhalen enzo ....

tijdschrift

Postby nino » Thu Sep 15, 2005 10:19 pm

ik wil even melden dat in het tijdschrift: BROMFIETS van deze maand (te koop tot ongeveer 20 oktober) een artikel staat over de bakbrommer cross van dit jaar op het adm. ik heb het gekocht bij de ako bij de bruna hebben ze het ook.
het leven is stommer zonder bakbrommer
nino

Scannen ?

Postby Amro » Fri Sep 16, 2005 2:23 pm

gewoon scannen en online zetten..... ;)

Pleazzzzzzzzzzzzzzz
Amro
Site Admin

kan ik doen

Postby nino » Mon Sep 19, 2005 1:28 pm

het enige nadeel is dat ik een scanner heb ik kan het mischien binnekort wel eventjes op mijn vaders werk als het lukt.
maar ik weet niet zeker of het lukt
nino

vraagje

Postby nino » Thu Sep 29, 2005 6:42 pm

even een klein dingetje ik heb zelf geen internet adres of ies in die richting dus kan ik ht naar iemand mailen of zo iets.
danke
nino

nieuwkomer Joost

Postby Joost » Sun Nov 13, 2005 12:27 am

Beste mede bakkenisten,

Wil mij graag even voorstellen als nieuwkomer op deze sight die ik erg leuk vindt vooral ook om te merken hoe slim sommigen waren in het hot item van de kentekenkeuring. De inbreng van de rijdende rechter is subliem en die van de goedkeurings-nummerlijsten ook. Mijn advies is dan ook zelf je goedkeurings nrs in te slaan op de gebruikelijke plaats en voor een ieder die daar niet toe in staat is wil ik dat gaarne doen. Ik heb de benodigde slagletters en cijfers. Het kost je wel een ritje naar Texel want daar woon ik. Een enkele keer kom ik wel in A'dam.....
Mijn eigen bakfiets heb ik deze week laten schouwen. Het blijkt zo te zijn dat het bedrijf dat schouwt in staat moet zijn dit binnen in een verwarmde ruimte moet kunnen doen. Niet elke brommerboer kan hier aan voldoen, zodoende kwam ik bij een garage die ook brommobielen verkocht en mij een rekening presenteerde van bijna 30 euro! Vervolgens naar het postkantoor waar je nogeens 22,50 euro betaald. Dan 3 weken wachten om vervolgens nogeens +/- 18 euro voor een kentekenplaat kwijt te zijn. Totale kosten 70 euro !

Mijn bakfiets, waar ik overigens al 25 jaar op rijdt, heb ik aangepast: De stuurbuis waarin het stuur draait heb ik in zijn geheel een paar cm naar voren geplaatst om een Honda 4 takt blok in te kunnen bouwen. Op de achtervork heb ik de opname voor het motorblok ook aangepast. Dit blokje verbruikt ca. een liter gewone benzine op 40 km....... Het is wel wat gekieteld om voldoende vermogen te hebben vooruit te komen.
Tot voorkort vervoerde ik mijn kinderen in de bak in autostoeltjes met riemen die op de bodem van de bak vastzaten. Helaas mag niet meer.
Nu zit er eentje achterop en de ander zit in een zitje wat op de tank rust en aan de stuurbuis vast zit. Nog niet aangehouden. Nou rijdt er hier erg weinig politie.........
Op Texel rijden er actief hooguit 5 bakfietsen in de rondte waarvan de meeste nog ijskarren zijn, die alleen zomer's met mooi weer. Voel me dus een beetje alleen hier. Hier rondrijden doet de hoofden draaien en de gezichten glimlachen.
Tot zover, groeten vanuit Texel.

[url]fa.overmaat@texel.com[/url]
Joost

Postby Giel » Wed Nov 23, 2005 3:14 pm

Dat is goed nieuws,
kom je toevallig wel eens in leeuwarden?

Giel
Giel

Return to algemeen