tip van de politie voor kenteken

voor je verhalen enzo ....

tip van de politie voor kenteken

Postby irmin » Thu Oct 20, 2005 9:28 am

Dag mensen

Ook mijn apollo moet ter schouwing voor het kenteken. ook mijn apollo heeft geen typegoedkeur ingeslagen.
vanfdaag heb ik gebeld met de politie Utrecht schaverijstraat. Mijn bakbrommer hebben zij nl. 5 jaar geleden ingenomen voor technische inspectie en ik heb hem toen :shock: teruggekregen! Dus ik denk.......laat ik eens met hun bellen over dat typegoedkeur dat ik niet heb: zij vertelden dat apollo ook stickers met een goedkeurnummer heeft gebruikt en plaatjes en de hele zwik. die zijn er natuurlijk af door schuren en schilderen.
Mij werd dan ook geadviseerd DOOR OOM AGENT om zelf het typegoedkeur in te slaan en wel voor den apollo NL D8111 met een rondje oom de NL, letterhoogte 3 mm.
Mijn nummer voldoet niet aan cijfercode zoals die systematisch zou bestaan bij apollo, daarover geen woord.
Dat ik een honda blok heb en geen minarelli was volgens oom agent van geen belang en geen probleem.

De agent, zich bewust van het oer-Nedrlandse karaklter van de bromfiets vond dat ik geen problemen moest hebben met de schouwing! Hij zegt: "dat is puur een papieren procedure. Klopt je toelatinbgsnummer (typegoedkeur) met het type brommer, dan moeten ze `m toelaten."

Dus: met z'n allen op naar de slagletters.
irmin

Postby nino » Thu Oct 20, 2005 10:07 am

dus als ik het goed begrijp sla ik NL D81 in mijn frame maar maakt je frame nummer nog uit dan of niet

en verder wie heeft er van die letters of waar haalje ze vandaan en waar moet je het erin slaan
het leven is stommer zonder bakbrommer
nino

Postby irmin » Thu Oct 20, 2005 12:54 pm

Ik ga vrijdag op zoek naar de juiste letters
irmin

Hmmm...

Postby Amro » Fri Oct 21, 2005 11:58 am

Dit klinkt als goed nieuws. Ben benieuwd. Tot nu toe ook geen nummers in mijn frame kunnen ontdekken....
Amro
Site Admin

Postby nino » Fri Oct 21, 2005 6:38 pm

maar kunnen wij wel allemaal wel het zelfde typegoedkeuringsnummer in ons frame slaan want word dat niet een beetje verdacht
nino

Postby Amro » Sat Oct 22, 2005 1:04 am

Is een type goedkeuringsnummer niet juist dat ? Een standaard nummer voor elk voertuig van dat type ?
Amro
Site Admin

Postby nino » Mon Oct 24, 2005 1:16 pm

maakt het ook nog uit waar ik het zooitje in mijn frame sla of mag dat overal
nino

Postby irmin » Mon Oct 24, 2005 2:56 pm

Het nummer dat ik in mijn post gegeven heb is alleen voor de apollo.
Maar is dan ook wel geldig voor iedere apollo!

Maakt niet veel uit waar het in het frame staat. Bij de apollo`s die ik gezien heb die het wel hadden stond het een paar centimeter boven het framenummer.
irmin

typegoedkeurnummers per merk en motortype... De lijst..

Postby Xenomobile » Thu Oct 27, 2005 10:15 am

Let op: op de site www.nieuweveteranenclub.nl staan een aantal typegoedkeurnummerlijsten (scrabble ga ik ook winnen volgende keer)
voor batavus, garelli en op mijn verzoek ook bakbrommers....
In deze lijst staan alle typegoedkeurnummers voor betreffende merken en gemonteerd motortype. Zorg dat als je iets doet je het goed doet....
Apollo's staan hierin onder het kopje Gazelle, helaas Huisman staat er niet in omdat die schijnbaar nooit typegoedkeuring hebben gehad.... Die moeten dus dan maar allemaal van voor 1974 zijn....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby mystic » Thu Oct 27, 2005 7:26 pm

Heej,

Ik heb alles bij mij in mijn gazelle apollo staan.
Het typegoedkeuringsnummer is idd: NL D8111.
Bij mij staat dit links van mijn framenummer. en boven het typegoedkeuringsnummer staat het NL teken.

Dus voor de verduidelijking:

<NL>
<Typenr> <Framenr>
.....:::::Bakbrommers ROX:::::.....
mystic

Return to algemeen