by De Hond » Fri Mar 13, 2009 6:36 pm
Daar ben ik het op zich wel mee eens, dat het wel leuk moet blijven.
Maar waar het de organisatie waarschijnlijk om gaat bij het opleggen van dit soort beperkingen, is veiligheid, of beter gezegd niet al te grote onveiligheid.
Ik snap ook wel, dat als je gewoon je standaard bakbrommer neemt en daar zomaar een belachelijk groot blok op klust, dat dit niet meer op elkaar is afgestemd.
Ik heb het echter anders aangepakt en een kompleet nieuwe bak'brommer' gebouwd, de hele constructie is zwaarder uitgevoerd, evenals de remmen. Daarnaast heeft het antieke 250cc hondablok ook weer niet zoooveel vermogen. Gecombineerd met het gewicht gaat het op de baan ook niet echt harder dan menig bakbrommer, op een lang recht stuk wel inderdaad.
Uit een beetje modern 175cc blok haal je veel meer pk's, en als je dit simpelweg op je bakbrommer klust, heb je misschien inderdaad een onveilig ding lijkt me. Maar dat mag dan wel meedoen.
Is het daarom niet logischer om een beperking op het vermogen te leggen? Of beter nog op een vermogen per voertuiggewicht?
En volgens mij is het ding dat ik heb gebouwd best leuk!
Groet, Tobi