Remmentest NBBK

Rossen en crossen

Remmentest NBBK

Postby mano » Fri Mar 13, 2009 1:23 am

Via de meel:

-Remmen test: 50cc 7 kg.
-Remmen test: 50+ 10 kg.

Hoe word dit getest? wat is er 7 of 10 kg?
mano

Postby Henk » Fri Mar 13, 2009 11:00 am

voor zover ik gezien heb vorig jaar, wordt met spanbanden een gewicht aan een arm aan je wielen vast gemaakt, en opgetild, persoon op de bak houd de rem ingetrapt en dan moeten de gewichten op de voorwielen in hun positie blijven staan: op je remmen komt dus een moment te staan van 70kNm bij een hefboomlengte van 1 meter.
Henk

Postby Bart » Fri Mar 13, 2009 5:45 pm

Ik citeer: 70kNm....

WOOOOHW

Laten we het anders op 70 Nm houden.

Maar verder zeker verhelderend! :) Ik had gedacht dat ze met een kracht van 10 Kgf aan de bak gingen 'slepen' ofzo, en dat ie dan niet mag bewegen.

Bart
Bart

Postby mano » Fri Mar 13, 2009 8:04 pm

ok, dus met een arm van een meter aan je wiel, met daaraan dus de 7 of 10 kg. De arm word horizontaal gehouden en je remmen moeten ervoor zorgen dat die arm zo blijft staan......?

Kan iemand een confirmatie geven dat dit echt de testmanier is en echt ook met een meter arm? Ik heb standaard apollo remmetjes en wil het wel effe testen. Vind het zonde als ik daar bij het NBBK voor niks sta......
mano

Postby bert » Fri Mar 13, 2009 8:26 pm

jep, dit is de manier zoals de afgelopen jaren de remmen zijn getest. je hoeft je geen zorgen te maken met je standaard remmen, daar rijd bijna iedereen mee namelijk. Als je remmen niet goed genoeg zijn kun je ze gewoon wat opschuren of strakker zetten en ze opnieuw laten testen, gebeurd mij ook elk jaar.
bert

Postby Henk » Sat Mar 14, 2009 1:46 am

idd, mijn excuses, had net een betonberekening achter de rug, dan krijg je dat soort escapades, het wordt dus 70Nm
Henk

Postby Bart » Tue Mar 17, 2009 8:34 pm

Henk wrote:idd, mijn excuses, had net een betonberekening achter de rug, dan krijg je dat soort escapades, het wordt dus 70Nm

Oh ja dan praat je inderdaad al snel over andere krachten! hahaha!

Ik hoorde van irmin dat er een hefboom van 2 meter aan die wieltjes wordt geklemd?? of is het echt een meter?

(niet dat ik er problemen mee ga krijgen, maargoed.

Wordt de achterrem ook getest?

Bart
Bart

Postby Giel » Tue Mar 24, 2009 9:45 am

mano wrote:ok, dus met een arm van een meter aan je wiel, met daaraan dus de 7 of 10 kg. De arm word horizontaal gehouden en je remmen moeten ervoor zorgen dat die arm zo blijft staan......?

Kan iemand een confirmatie geven dat dit echt de testmanier is en echt ook met een meter arm? Ik heb standaard apollo remmetjes en wil het wel effe testen. Vind het zonde als ik daar bij het NBBK voor niks sta......

Ik weet niet of het lukt, maar hier een foto van de remmentest:

Image
Image
grt
Giel

Return to Wedstrijden