nbbk 2009

Rossen en crossen

Postby chris666 » Mon Mar 23, 2009 12:19 am

Een volledige keuring om de veiligheid te vergroten is natuurlijk zeker voor de 50cc+een must. Daar ben ik natuurlijk helemaal voor.! Ook ga ik er volledig van uit dat mensen hun gezonde verstand gebruiken. Dit heb ik vorig jaar ook goed kunnen zien dat IEDEREEN sportief mee heeft gedaan.

Ook ik mis de discussie van de mensen die dit bedacht hebben.

Veel groeten uut Grunn,

Chris.
chris666

Postby irmin » Mon Mar 23, 2009 5:27 pm

Io wrote:PS: ik mis trouwens hier geluiden van degene die deze nieuwe onzin bedacht hebben! :?:

In de originele mailing staat een telefoonnummer dat je kan bellen voor vragen. Als je vragen hebt, bel ze.

Ik word een beetje moe van het negatieve gedoe. Iets dergelijks organiseren kost veel tijd en dat niet alleen: de organisatoren dragen simpelweg meer verantwoordelijkheid dan anderen.
Wie gaat aan de hulpdiensten uitleggen wat er aan de hand is als het mis gaat? En als er weer wat op het laatste moment gekraakt wordt, zoals afgelopen jaar, wie verzorgt dan de communicatie met de politie?
Wie z'n naam komt op alle formulieren te staan als er shit is?
Wie zorgt dat er een terrein is, dat er een parcours is, dat er onbbstakels getimmerd zijn, dat er een bar in elkaar getimmerd is en dat er ook voldoende drank is etc. etc. etc.

Maar wat gebeurt er hier op het forum: mensen beginnen te zeiken omdat er twee (TWEE!!!!!!!) regels zijn. En dan suggereren dat op de zwarte cross alles mag. Ik weet niet of je ooit de reglementen van de zwarte cross of whatever hebt doorgelezen, maar dat is een hoop meer dan twee regeltjes. ik herinner me nog de toestanden in zuid limburg met de knastercross. Wij deden wat we altijd doen en gedroegen ons naar onze eigen maatstaven zelfs heel netjes en voorbeeldig. Maar zelfs dat was allemaal niet volgens de regels en een hoop gezeik.
Ik zou zeggen, als het je niet zint, zorg dat je zelf medeorganisator wordt.

Dat wilde ik effe kwijt, want kritiek hebben is prima, maar stel je voor dat jij veel tijd steekt in het organiseren van iets en het enige wat je erover leest op het internet is gezeik over een regel.

Nu bemoei ik me niet meer met deze discussie. Ik ga lekker met m'n 50cc-tje aan de slag (rekenen vijlen frezen lassen en nog veel en veel meer joh). Ik heb er superveel zin in en het wordt weer beregezellig! Tot dan lieve mensen en succes met de voorbereidingen. Ik ben benieuwd naar alle creaties.

En laat me nu aub niet als enige voor lul staan in m'n verkleedpakje

:D
irmin

Postby Io » Mon Mar 23, 2009 7:28 pm

irmin wrote:

Maar wat gebeurt er hier op het forum: mensen beginnen te zeiken omdat er twee (TWEE!!!!!!!) regels zijn. En dan suggereren dat op de zwarte cross alles mag. Ik weet niet of je ooit de reglementen van de zwarte cross of whatever hebt doorgelezen, maar dat is een hoop meer dan twee regeltjes. ik herinner me nog de toestanden in zuid limburg met de knastercross. Wij deden wat we altijd doen en gedroegen ons naar onze eigen maatstaven zelfs heel netjes en voorbeeldig. Maar zelfs dat was allemaal niet volgens de regels en een hoop gezeik.
.

ik sta voor dit jaar voor 2 races en een crazy race ingeschreven buiten nbbk om. daarbij heb ik idd een regelement ontvangen. daarin wordt gevraagd naar:
1) remmentest
2) val dood verklaring ondertekenen
3) er wordt verwacht dat je je fatsoenlijk gedraagt, anders word je van de baan verwijderd.

dat was T!!! Zwarte Cross hebben we t niet meer over. dat is zwaar commercieel geworden. Niks mis mee maar dan hebben we het over een ander kaliber races en niet over een amateur voor de lol weekend.

irmin wrote:

Dat wilde ik effe kwijt, want kritiek hebben is prima, maar stel je voor dat jij veel tijd steekt in het organiseren van iets en het enige wat je erover leest op het internet is gezeik over een regel.

bij organiseren horen altijd leuke en minder leuke dingen.

irmin wrote:
Nu bemoei ik me niet meer met deze discussie. Ik ga lekker met m'n 50cc-tje aan de slag (rekenen vijlen frezen lassen en nog veel en veel meer joh). Ik heb er superveel zin in en het wordt weer beregezellig! Tot dan lieve mensen en succes met de voorbereidingen. Ik ben benieuwd naar alle creaties.

En laat me nu aub niet als enige voor lul staan in m'n verkleedpakje

:D

succes met je brombakje!!!
misschien tot daar of een andere race!:)
Io

Postby De Hond » Tue Mar 24, 2009 7:27 pm

"ik sta voor dit jaar voor 2 races en een crazy race ingeschreven buiten nbbk om"

Wat voor races zijn dit dan? Klinkt leuk, misschien ook wel ergens aan meedoen...

Groet, Tobi

PS. Ik roep volgens mij niet dat regels alleen maar gezeik zijn. Wel jammer als het niet zonder regels kan, maar ik heb er ook wel begrip voor als ze blijkbaar nodig zijn.
Het enige waar ik kritiek op heb, is dat ik de regels niet geheel logisch vind, en daarom pleit voor regels/tests die precies dat eruit filteren wat je er niet bij wilt hebben.
Verder vind ik het top dat de organisatoren zoiets organiseren. Ik ben zelf ook hard aan het nadenken over een geschikt terrein, hoewel ik misschien niet eens mag meedoen...
De Hond

Postby Io » Tue Mar 24, 2009 8:40 pm

De Hond wrote:"ik sta voor dit jaar voor 2 races en een crazy race ingeschreven buiten nbbk om"

Wat voor races zijn dit dan? Klinkt leuk, misschien ook wel ergens aan meedoen...

Groet, Tobi

PS. Ik roep volgens mij niet dat regels alleen maar gezeik zijn. Wel jammer als het niet zonder regels kan, maar ik heb er ook wel begrip voor als ze blijkbaar nodig zijn.
Het enige waar ik kritiek op heb, is dat ik de regels niet geheel logisch vind, en daarom pleit voor regels/tests die precies dat eruit filteren wat je er niet bij wilt hebben.
Verder vind ik het top dat de organisatoren zoiets organiseren. Ik ben zelf ook hard aan het nadenken over een geschikt terrein, hoewel ik misschien niet eens mag meedoen...

ik heb mij opgegeven voor treffen in eenrum 2 mei. crazy race bij oldtimertreffen in friesland met hemelvaartdag. ook eventueel een treffen/race in drenthe eind juli (ben dorpnaam ff kwijt).

het zou erg jammer zijn als je niet mee kan doen. hoop iig dat we samen kunnen racen elders dan. kom je wel kijken als je niet mee kan/mag rijden?
Io

Postby De Hond » Wed Mar 25, 2009 12:19 am

Hmmm, al die data heb ik al iets anders. 1-3 mei feestje in Duitsland, Hemelvaart eendenmeeting in Brabant, eind juli internationale eendenmeeting in Tsjechië. Ik ben namelijk ook van de eenden, m'n bakbrommer bestaat ook deels uit eendenonderdelen...

Maar ik denk dat ik hoe dan ook naar het NBBK kom. Ben al op zoek naar een ander blok, en anders doe ik wel samen met een vriend van me mee.

Groet, Tobi
De Hond

Postby 52 » Mon Mar 30, 2009 9:01 pm

Hallo allemaal

Ik wil graag namens de organisatie even reageren op de discussie die gaande is over de cc beperking.

Er wordt gezegd dat het jammer is dat de NBBK zo moet veranderen met steeds meer regels enzo.
Ikzelf heb het mooie van de nbbk ook altijd gevonden dat het juist zo'n vrij festival is zonder regels is en waar iedereen aan mee kan doen en iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.

Bij veel festivals zie je dat ze steeds groter en daardoor commercieler worden en dat op een gegeven moment iedereen vergeten is waar het eigenlijk om draaide.

Bij de NBBK is het juist onze bedoeling om het zo vrij en leuk mogelijk te houden voor iedereen en daarbij niet te vergeten waarmee het begonnen is.
Het uitgangspunt van de NBBK is dat iedereen die vrolijk op zijn bakbrommer door nederland rondprutteld het eens per jaar eens lekker tegen elkaar kan opnemen. het gaat hierbij dus om bakBROMMERS. En natuurlijk is het leuk om hierbij het een en ander te knutselen en dat moet ook kunnen want hierbij vertrouwen we op iedereen zijn eigen verantwoording.
Maar als het door monsterlijke voertuigen die ver weg liggen van het uitgangspunt van de NBBK niet meer leuk en veilig is voor de rest van de deelnemers dan is naar mijn idee de NBBK veranderd in een cross voor freaks.
Om dit te voorkomen en het dus bij het oude te laten is het dus nodig gebleken om zo'n beperking in te stellen. juist om niet te veel regels en strengere keuringen te moeten instellen en daarbij wel de verantwoording te kunnen nemen.
Het is in dit geval erg lullig voor Tobi maar een aparte klasse is niet echt aan de orde omdat er maar af en toe iemand met zo'n ding op de races verschijnt.

Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijkheid heb geschept over de redenen van dit besluit en dat het dus juist niet onze bedoeling is steeds meer regels in te stellen.

ik heb dr veel zin in want het wordt weer reuze gezellig, veel sleutelplezier allemaal en tot pinksteren.

Verder roep ik iedereen nog op om te komen helpen met het voorbereidingsweekend het weekend voor de kampioenschappen.
Lekker bouwen en gezellig biertje drinken, meer informatie volgt.
Hou hierbij ook je ogen open voor mooie partijen bouwmateriaal zoals platen hout en balken.

Groeten van Steven en Brozems
52

Postby Io » Tue Mar 31, 2009 3:39 pm

als we nadruk gaan leggen op het woord bakBROMMERS kunnen ook alle 110cc bamiblokken rijders thuis blijven. of geldt dat in een keer als brommer???

(no offense bedoeld tobamiblokken110ccrijders.)

dus om vrijheid te creeren hebben we meer regeltjes.....hmmmmh klinkt als de regering die zegt het simpeler te willen maken voor de burger en vervolgens nog meer wetten en regels verzint om dat te kunnen doen....

naja. mag duidelijk zijn dat vrijheid blijheid ver te zoeken is. helaas nu ook in de bakbrommerscene... :(
Io

Postby irmin » Tue Mar 31, 2009 4:50 pm

Io wrote:als we nadruk gaan leggen op het woord bakBROMMERS kunnen ook alle 110cc bamiblokken rijders thuis blijven. of geldt dat in een keer als brommer???

(no offense bedoeld tobamiblokken110ccrijders.)

dus om vrijheid te creeren hebben we meer regeltjes.....hmmmmh klinkt als de regering die zegt het simpeler te willen maken voor de burger en vervolgens nog meer wetten en regels verzint om dat te kunnen doen....

naja. mag duidelijk zijn dat vrijheid blijheid ver te zoeken is. helaas nu ook in de bakbrommerscene... :(

Hou toch 'ns op, je punt is duidelijk. TWEE godverdommese regeltjes!!!
Dus als je ook maar 1 regel introduceert ben je gelijk een soort boeman?

Staat er in een kraakpand een gast de plee uit de grond te trekken. Zegt een vriend van me: joh doe da's niet. Antwoord: het is toch een kraakpand? (waar gebeurd, alhoewel de plee ook een wasbak kan zijn geweest.) Stel je voor dat nu iemand zegt: het is verboden de plee uit de grond te trekken. Is ie dan een boeman omdat-ie een regel bedenkt? Het is een reactie op gedrag, geen wens tot controle. Hoezeer ik in de punk- en kraakscene ook graag regelloosheid zag, uiteindelijk is het toch nodig of er blijft niks contstructiefs over. Zeker niet als de groep mensen groeit. en dat vind ik ook spijtig, maar het is niet anders. Zo is het ook bij de NBBK. Het is geen clubje van 20 bakbrommerrijders meer die elkaar allemaal kennen.

(Heb ik me d'r verdomme toch weer mee bemoeit. :x )

Kom nou maar gewoon helpen tijdens het klusweekend ervoor, dan kunnen we dit met de organisatie en een potje bier erbij bespreken. Ik denk dat we dan een stuk verder komen dan dat we hier met een paar lui blijven zeuren op dit forum. en dat maken we er het weekend daarop een gezllig feestje van.
irmin

Postby Io » Tue Mar 31, 2009 5:08 pm

het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid regels. alleen om de inhoud!!
zoals ik al eerder in deze discussie gezegd heb: natuurlijk moeten er scherpere regels zijn naar gelang de cc's hoger worden. strenger keuringen en dergelijke.
dat gebeuren met die gast die in een kraakpand zat te pissenen de boel sloopt is mij in ons pand idd letterlijk ook gebeurt. in plaats van regels voor bezoekers in te stellen hebben wij besloten iedereen die zich msidraagt eruit te kicken. werkte perfect! de meeste bezoekers wisten zich in een keer zeer netjes te gedragen. degenen die dat niet konden gingen maar ergens anders feest vieren.

(excuses dat ik je weer verleid heb weer je in de discussie te mengen ;))

ik heb voor de desbetreffende weekenden al vrij aangevraagd op werk. er vanuit gaande dat ik dat ook krijg kom ik zeker wel helpen en racen. mijn bakkie is dit jaar voor de verandering es al ruim van te voren raceklaar namelijk.
Io

PreviousNext

Return to Wedstrijden