ingebrande klep, vervangbaar?

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Postby irmin » Mon Nov 02, 2009 11:03 am

spugen op je onderblok (niet je cilinder). Als je direct "pssjjjjt" hoort door het verdampen dan is je blok te heet.
Een beter methode is een termometer in je blok draaien (op de plek van de vulplug). je meet de olietemperatuur, maar aangezien die het gevolg is van de warmteontwikkeling in cilinder en kop is dat een goed maat.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby Reinier » Tue Nov 03, 2009 11:51 pm

dat wat irmin zegt, dat had ik, misschien nog wel erger
daar had ik geen meter voor nodig om te weten dat dat niet goed was.;-)
Zo'n metertje koop ik wel uiteindelijk, maarja... kost ook weer poen....

goede vraag trouwens!
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby irmin » Wed Nov 04, 2009 12:21 pm

Hee boys. Zorg nou eens voor een goeie koeling!
:D

Heb het gat nu gewoon uitgezaagd ipv kleine gaatjes.
Vorig jaar bij 30 graden en volgeladen bak door de ardennen, no problemo.
Image
Image
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby Reinier » Thu Nov 05, 2009 1:18 pm

Ziet er nice uit! ik had ook over zoiets zitten denken,
als t niet zo was dat het bij mij niet kan, aangezien de spoelen in aan mijn vliegwieldeksel zitten...
soort van omgekeerd vliegwiel systeem;)

dan is oliekoeling een van de weinige opties die k nog over had. en dat werkt prima!
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Bart » Sat Nov 07, 2009 3:26 pm

Nou anders zet je er een grote ventilator voor, van een motorfiets.
(die zijn wel waterbestendig)
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Previous

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron