Canonball Run Euromast-Eiffeltoren

Rossen en crossen

Canonball Run Euromast-Eiffeltoren

Postby joozt en eric » Thu Jul 01, 2010 10:07 pm

Hi mede bakbrommer broezers.
Een beetje laat maar des te spannender, we gaan broezen naar Parijs .
de start is zondag 18 juli om 09.00h.onder de euromast in rotterdam.
We verzamelen zaterdagavond al ergens ,in de hut bij Rotterdam of in Zeist (Tnoh).
We hebben een wedstrijdleider en die start ons, rijdt op de motor naar Parijs en bereidt daar de camping voor en zal je opwachten onder de eifeltoren als je finished.

Daarvoor heb je een aantal dingen nodig:

je bak en een bakkenist/kaartlezer(niet verplicht wel aan te raden)
reserve kit en gereedschap
campeerspullen
een telefoon die kan bellen in het buitenland

Zoals je leest je moet ala bakbrommervakantie helemaal zelfvoorzienend zijn!

Het finishen gaat als volgt +- 30 km voor Parijs bel je de wedstrijdleider zodat hij tijdig onder de eifeltoren kan gaan staan om je te klokken.
mocht je te laat zijn voor de start, telt de officiele starttijd van de wedstrijd in combinatie met en foto onder de euromast met krant en tijdsaanduiding .
Het telefoonnr van de wedstrijdleider wordt t.z.t nog gemaild samen met wat andere info (adres camping en nog wat andere belangijke tel's)

We hebben er voor gekozen om op een camping in Parijs te gaan staan omdat het wildkamperen in Parijs niet vertrouwd is en we dan in staat zijn om met minder volgepakte bakken in parijs rond te scheuren. De kosten daarvan worden op een later tijdstip nog doorgegeven samen met de verzamelplek op zaterdag.

Mocht je onderweg stranden en echt niet meer verder kunnen riiden, kan je contact opnemen en pikken we je op de terugweg op als je tegen die tijd nog geen oplossing hebt gevonden.

Uiterlijk dinsdagmiddag vertrekken we weer uit parijs.
Terug rijden we als toertocht en zullen we wildkamperen met alles erop en d'r an.

We hopen Vrijdag 23 juli uiterlijk zaterdag 24 juli terug te zijn in utrecht en te eindigen op de parade(als dat van de parade mag anders een fijn bad op Tnoh)

Er is inschrijf geld ,de hoogte is nog niet bekent maar dit is voor de bezine en campingkosten van de wedstrijdleider en zal geint worden in Parijs.

Wil je niet alleen via de mailinglist op de hoogte gehouden worden maar ook via je telefoon dan kan je je nu opgeven via sjoemel25@gmail.com. met je telefoonnr erbij of mij gewoon bellen op nr 06-10691898 ook voor extra informatie en andere gezellige praat en ideeen.

groet sjoemel
joozt en eric

Postby Vinz » Fri Jul 02, 2010 2:33 pm

Hey bakbrommer rijders, mijn bakbrommer rijd op dit moment weer is niet, motor doet raar en is getrashed door de buurtkinderen (band lek gestoken, bezine slang door de midden gesneden, zand in me tank)! Maar veel plezier met de rit!!
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Niet bij

Postby Xenomobile » Sun Jul 04, 2010 1:32 pm

Leuk dat jullie allemaal naar Rotterdam komen, maar helaas is het grootste deel van Rotterdam er niet bij... Tenminste... Ik weet van Vincent en van mijzelf dat we niet kunnen... Helaas... HEEEEL HELAAS!

Bij het eind in Utrecht (evt. Parade) ben ik wellicht wel in de buurt, maar dan heb ik alles al gemist...
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby Io » Tue Jul 06, 2010 10:14 am

zou het ook leuk vinden. maar krijg net een puppy dus geen tijd.
maar voor iedereen die niet kan: jullie kunnen natuurlijk als troost mee met de groninger brakbromtoerrit.
Io

Postby Bart » Tue Jul 06, 2010 12:38 pm

Ik had ook al een mail teruggedaan, dat ik niet kan, het is te kort dag helaas.

Want dan zou ik op z'n minst wel verlichting op de bak in orde mogen maken, en het motorblok is ook niet helemaal fris meer.
nieuwe bak-randen is ook wel een 'favorable' optie...

Volgende keer beter.
Bart

Postby PhiPhi » Tue Jul 06, 2010 6:35 pm

Wauw! Toffe rit. De Euromast is naast de deur dus die zal ik wel halen. Nu de Eifeltoren nog.

Oja, en een bakkenist zoeken die goed is in kaartlezen, maar dat zal het probleem niet zijn. Nu de bak op tijd af zien te krijgen...
PhiPhi

Postby PhiPhi » Sat Jul 10, 2010 2:24 am

Het gaat prima met sleutelen! Alleen de verlichting moet beter...

...Ook kijk ik de remmen nog maar even na,
Carb nog even extra goed schoonmaken,
Nieuw benzinefilter,
Voorbanden zijn eigenlijk glad,
Zijn de koppelingsplaten eigenlijk ook niet glad?,
Stuur even beter uitlijnen,
Is de gas- en koppelingskabel nog wel goed?,
Reserve kit aanleggen,
Toch maar een Kokosan ontsteking (DUUUUUR!!!!), dus een accu, dus telefoonlader, dus RADIO/CD!!! (tevens betrouwbare ontsteking... Sssst.! Het gaat om het muziekje onderweg...) Scheelt iig in de kosten van contactpunten en condernsator. Net of dat het goedkoper maakt.

Ik heb het iig druk genoeg. Mooi deze ritten, geeft een goede reden om de bak weer eens goed na te kijken.
PhiPhi

Verslag rally Euromast-Eiffeltoren

Postby joozt en eric » Wed Jul 21, 2010 9:30 am

Zaterdag 17 juli werd er verzameld bij de Hut in Krimpen aan de IJssel. Tot 12 uur 's nachts werd het feest al ingezet, maar waren er slechts 2 deelnemers aanwezig. De Groninger Posse, 3 bakken sterk kwam pas rond middernacht aan.

Dientengevolge werd de start iets uitgesteld. Om 12:45 uur zondag klonk al het startsein en waren de vijf bakken op weg. Wijnand en Lodi, Eric en Jozefine, Jochem en Maarten, Wouter, Shona en Mo en Hedwig zonder bakkenist.

Om 17:00 uur meldde de eerste deelnemer zich af bij de wedstrijdleider, die in een auto op weg naar Parijs zat. Eric en Jozefine hadden een vastloper (verbrijzeld big-endlager) en kwamen niet verder dan Roosendaal.

Rond 22 uur kwam de wedstrijdleider aan in Parijs en maakte kwartier op de camping.

Maandag 01:17 uur meld Wijnand dat hij nog 35km te gaan had. En om 02:00 was hij op 9km voor de Eiffeltoren.
02:33 uur finishte de eerste bak met een winnende tijd van 13 uur en 47 minuten.

Later op de dag 11:45 uur belt Steven van onder de Euromast dat hij en Sarah klaar zijn om te starten, exact 23 uur na de officiele start gaat hij in de achtervolging.

13:15 uur belt Jochem dat hij 30km voor de Eiffeltoren staat.
14:00 uur meldt Wouter dat hij en Hedwig in Compiegne zijn.

15:25 uur arriveert Sjoemel onder de Eiffeltoren met een tijd van 26 uur 39 minuten. Voorlopig de tweede plek.

17:30 uur zijn Wouter en Hedwig op 30km.
19:29 uur finish Wouter en Hedwig met een tijd van 30uur43minuten30seconden en drieënnegentig honderdste.

Steven is nog onderweg.

10:25 uur dinsdag belt Steven dat hij nog 20km voor de boeg heeft.
12:15 uur finisht Steven met een tijd van 24 uur 28 minuten, waarmee hij Jochem van de tweede plaats stoot.

Iedereen heeft gechild op camping Bois de Bologne en is tusen 18:00 en 19:00 als toerrit terug naar Nederland vertrokken.

We hebben gehoord dat:
Wijnand een uurtje of twee in de bak geslapen heeft terwijl Lodi doorreedt.
Wouter, Shona, Mo en Hedwig gewoon 6 uur slaap gepakt hebben.
Jochem en Maarten niet geslapen hebben, maar wel een uurtje of wat gechild in het opkomende zonnetje tegen de kou.
Sjoemel heeft wel 10 minuten schone handen gehad op 20/7 tussen 10:38 tot 10:48 uur.
Steven en Sarah dachten dat alleen Jozefine hen zou opwachten onder de Eiffeltoren. Surprise! Iedereen behalve Jozefine was er.
Eric heeft zijn blokje inmiddels gereviseerd.

Let op: Na het gemeentebordje "Parijs" wordt de route pas echt zwaar!

We danken die halve gare uit Utrecht voor het leiden van de wedstrijd.
Last edited by joozt en eric on Wed Jul 21, 2010 9:49 am, edited 1 time in total.
joozt en eric

Postby Amro » Wed Jul 21, 2010 9:48 am

Yay! Wat goed van jullie :) Pet je af !!!
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

Postby inboots » Sun Jul 25, 2010 9:21 pm

Er staan wat foto's op de flickr account (zie posts van Hedwich)
inboots

Return to Wedstrijden