NBBK versus NBMK

voor je verhalen enzo ....

NBBK is voor bakBROMMERS

Poll ended at Wed Jun 15, 2011 2:05 pm

Total votes : 0

Postby 101peters » Tue Jul 20, 2010 6:12 pm

Leuk, kan je half september meedoen met de mini-nbbk! Tenminste, als je je onder de 16 kan voordoen. (Kinderachtig gedrag is niet voldoende)
Mijn eigen kinderachtige gedrag bij de Boedelrace kwam trouwens door het bier, de zon, en het wachten. We gingen voor de langste tijd, anders was het zo snel weer voorbij.
Die Boedelrace is een perfect onderdeel om de NBBK vooral ook voor bakbrommers te houden. Lachen, al die kleine race-bakkies volgeladen met zooi.
Een minimum totaal gewicht van een bak lijkt me minder interessant. Dat stokt het ontwikkelen van bv. alu-frames (en bevordert die van bierbuiken).
101peters

Postby knorrepot » Tue Jul 20, 2010 8:29 pm

Dan denk ik dat ik een van de weinige was die met een echte bak (inclusief extra stalen bodemplaat) met 50 cc meedeed afgelopen keer, zoals H. H. voorstelt. Gewicht voldeed ik zeker aan. Gebrek aan bijpassend vermogen ook.

Ik blijf bij mijn idee om ook met viertakt op 50 cc te blijven, maar dat is mijn eigen stompzinnigheid.

Beter dan Irmin kan ik mijn visie trouwens niet verwoorden.
Ben
knorrepot

Postby mano » Wed Jul 21, 2010 11:28 am

Sorry, ik heb het verkeerd verwoord in mijn eerdere post.

Ik vind een limiet goed, maar van mij hoeft dat niet op 50cc.
Bijvoorbeeld 125cc ofzo. Hiermee blijft het binnen de perken en hoeven de mensen die zowiezo al boven de 50cc rijden op de weg niet speciaal hun bak helemaal om te bouwen.
mano

Postby kim » Sun Jul 25, 2010 2:01 pm

ola,

dacht dat er bij de 1 van de eerste nbbk afgesproken werd dat de regel was zo min mogelijk regels...waarom komen er steeds meer? of waarom is er zo'n behoefte aan? Zelf rij ik 50cc en wie meer wil rijden moet dat zelf weten...

grrrrrrrrkim
kim

Postby Reinier » Sun Jul 25, 2010 8:03 pm

Harry Huizing wrote:totaal gewicht inclusief bestuurder en bakkenist minimaal 300kilogram , en een laadbak van zeg 170x110x25 zodat de combinatie ook zodanig als BAKBROMMER herkent kan worden :P

Als je een gewichtregel instelt, moet die gaan om drooggewicht, zodat je niet gestrafd wordt omdat je gewoon gezond leeft, dat ten eerste.

ik ben geen voorstander van een minimumgewicht by the way,
-Reinier-
Reinier

Postby irmin » Mon Jul 26, 2010 7:22 pm

kim wrote:ola,

dacht dat er bij de 1 van de eerste nbbk afgesproken werd dat de regel was zo min mogelijk regels...waarom komen er steeds meer? of waarom is er zo'n behoefte aan? Zelf rij ik 50cc en wie meer wil rijden moet dat zelf weten...

grrrrrrrrkim

Zoals ik al eerder aangaf: als je maar 1 regel invoert, nl cc-beperking, dan hoef je geen veiligheidsmaatregelen te nemen voor het geval dat iemand met een 1000cc bakmotor de baan op komt gescheurd. Dus door 1 regel in te voeren, kunnen vele regels voorkomen worden en blijven de kampioenschappen dichter bij het door jou genoemde uitgangspunt.
irmin

Previous

Return to algemeen