Mijn brombak is een lasapparaat...

voor je vragen over electro motoren, controllers e.d. en accu's

Mijn brombak is een lasapparaat...

Postby Io » Tue Aug 31, 2010 4:05 pm

:shock:

Tijdens de toertocht laatst ben ik door 5 bougies heen gegaan. Als ze eruit komen stinken ze en de elktrode is aan elkaar gelast.....

het blok/cilinder zelf zijn niet erg heet. toerental maakt blijkbaar niks uit. heb en hele tijd laag toeren en hele tijd hoog toeren gereden.

heeft iemand enig idee hoe dit kan?????


ik heb een 50cc morini franco met cdi.
User avatar
Io
 
Posts: 83
Joined: Fri Oct 28, 2005 3:18 pm
Location: Noorden

Postby Amro » Wed Sep 01, 2010 12:43 am

Waren het allemaal dezelfde ? Type/warmtegraad ?
If 42 is the question. What's the answer?
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby Io » Wed Sep 01, 2010 11:37 am

warmtegraad moet ik ff opzoeken. het waren allemaal NGKR's lange schacht. Ik weet uit ervaring dat mijn brombak daar het beste mee loopt. Korte schacht gaat het zowiezo niet mee.
User avatar
Io
 
Posts: 83
Joined: Fri Oct 28, 2005 3:18 pm
Location: Noorden

Postby Io » Wed Sep 01, 2010 8:00 pm

verschillende warmtegraden geprobeerd.

wat ik ben vergeten te vermelden is dat we stroom hebben gemeten wat het blok produceert. en als ik goed gas geef komt er 300 Volt uit :shock:
User avatar
Io
 
Posts: 83
Joined: Fri Oct 28, 2005 3:18 pm
Location: Noorden

Postby Amro » Wed Sep 01, 2010 9:38 pm

Woah!
If 42 is the question. What's the answer?
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby bert » Thu Sep 02, 2010 11:42 am

Dan is er iets in je ontsteking niet goed. Als je een andere hebt zou ik die eens proberen. Mijn ontsteking gaf een tijdje geleden 3000 v af, het bleek dat de spoelenkrans door slechte aarding naar de klote was gegaan. Je zou ook eens een andere spanningsregelaar kunnen proberen.
Succes!
bert
 
Posts: 83
Joined: Thu Apr 12, 2007 10:25 am

Postby bert » Fri Sep 03, 2010 10:42 am

3000 ohms dus...
Als je je spoelen doormeet moet je ergens tussen de 200 en 800 ohm uitkomen. Zit je daar ver boven dan is er een spoel kapot.
Io: horen je vliegwiel en je spoel wel bij elkaar? Volgens Irmin kan een vliegwiel met een te sterke magneet ook een te hoog voltage veroorzaken.
bert
 
Posts: 83
Joined: Thu Apr 12, 2007 10:25 am

Postby zundaap » Fri Sep 03, 2010 7:27 pm

als je echt een ontsteking hebt die splots ''teveel stroom zou maken'' zou wel erg knap zijn,
alleen als je bougie smelt heeft daar niks mee te maken
dan gebruik je gewoon de verkeerde warmtegraad en/of hij staat verkeerd afgesteld.
welke et ook is, zo sloop je wel je blok


owja, je spanning regelaar is voor je dynamo/verlichtingspoelen en je verlichting, heeft niks met je ontsteking te maken
User avatar
zundaap
 
Posts: 96
Joined: Mon Oct 15, 2007 7:12 pm
Location: dieren

Postby Io » Tue Sep 07, 2010 3:40 pm

weet idd dat dat niks ermee te maken heeft. was alleen ff leuke mededeling voor amro hihihi.

de afstelling is denk ik goed. ik zal maar op zoek gaan naar een hogere warmtegraadbougie.
ik reed dus al jaren met een bijna kapotte cdi. geloof dat het nu is zoals het hoort maar dus andere bougies erin moeten. dat eerst maar es proberen.

to bert: die horen zeker weten bij elkaar.
User avatar
Io
 
Posts: 83
Joined: Fri Oct 28, 2005 3:18 pm
Location: Noorden

Postby NIX » Thu Sep 09, 2010 11:59 pm

Zo te horen moet je eerder naar een lagere warmtegraad. Wat voor code heeft je bougie en welk merk is het?
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Next

Return to electro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests