Mijn brombak is een lasapparaat...

voor je vragen over electro motoren, controllers e.d. en accu's

Postby Io » Sun Sep 26, 2010 12:16 am

ben het nu ah proberen met een bougie van een Golf GTI. Gaat tot nu toe goed maar heb wegens griep niet al te veel gereden. volgende week zal blijken of dit werkt. Anders toch maar naar de afstelling kijken. Het rare is dat hij wel op zich goed loopt. Hij trekt en met flink wat power op en heeft ook nog es een eindsnelheid die ik nog nooit uit zo'n blok heb gehaald tot nu toe. Rij nl al sinds begin met morini franco (50cc, 4 jaar nu, 2 races, elke dag vervoer 2 jaar lang waaronder half jaar 40 km 4 keer id week)
Io

Postby NIX » Sun Sep 26, 2010 1:29 pm

Als je een lange schacht moet hebben, dan ben je voor een NGK op zoek naar een B8ES. Koop gewoon een nieuwe. Die golf bougie is echt een te hete. Alle auto bougies zijn in de regel te hete bougies voor snelle 2 takten. Je bent met deze te hete bougies bezig een gat in je zuiger te smelten. Niet jammeren als ik straks gelijk heb.

Iets anders: Heeft dit motortje een puntenontsteking? Dan staan ze waarschijnlijk te vroeg.

Nog iets anders: Die mega spanning komt uit de dunne draad die naar de bobine gaat of uit de lichtspoel? Wat er uit je lichtspoel komt is niet belangrijk voor het ontstekingssysteem. Ik denk ook dat er verkeerd gemeten is, je moet wel een lampje laten branden als je het voltage meet. En kijk dan ook net raar op van 40 of 50V. Dat zijn de pieken die uit zo'n wisselstroom spoeltje komen.
NIX

Postby belgobak » Sat Oct 09, 2010 1:53 pm

hi

ik rij enkel nog met bosch w8 dacht ik met de rest kon ik geen 10 keer starten
en mijn voorontsteking staat op 2,3mm
trekt gewoon wat minder door in de lage touren voor de rest geen mizerie

onlangs nog les gehad over bougie's, nu dat gaat er eeen beetje over daar
maar een solexrijder, rijd ook enkel champion l68c, de rest gaat niet!!!
meer dan 10 keer starten dan bedoel ik
ik denk ook dat je je zelf misleidde met de gti bougie
het komt er gewoon op neer dat je bougie z'n zelfreinigingstemperatuur bekomt

bij ngk hoe hoger de nummer, hoe kouder de bougie
bij champion is het net omgekeerd

greetz
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak

Postby Io » Sun Nov 21, 2010 2:59 pm

erg bedankt voor de reacties.

wegens gezondheidsklachten heb ik helaas niks meer aan mijn brombak kunnen doen. maar ik zal inderdaad eerst maar es een koudere bougie kopen. Wist niet dat bij ngk het hoe hoger hoe kouder is.

We zullen ook even naar de afstelling kijken. Het zou namelijk ook nog best kunnen dat deze verkeerd staat afgesteld.
We dachten dat mabe de ontsteking ook wel es nie helemaal goed meer kan zijn, maar heb geukkig nog 2 van zulke blokken liggen waarvan de ontsteking zeker goed is.

als k erachter ben wat het is zal ik het ter info hier neerzetten. kan alleen nog wel ff duren helaas. kan niet rijden :( . Damn wat mis ik mn bakkie
Io

Postby NIX » Sun Nov 21, 2010 8:39 pm

Zeker weten dat het niet aan de ontsteking ligt. Mogelijk staat het tijdstip niet goed, maar dat die ontsteking werkt is eigenlijk wel 100% zeker.

Afstellen en een B8 erin draaien.

En beterschap. Hopelijk mankeer je niets ernstigs.
NIX

Previous

Return to electro