nog meer zundapp

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

nog meer zundapp

Postby tollebom » Wed Mar 28, 2012 12:03 am

probleemstelling:

3hand geforceerd, 50cc origineel, 17mm bing zijvlotter verstelbare sproeier, bosch puntenontsteking, zelfbouw luchtfilter

gister wilde ik een stukje rijden, de brommer starte net als altijd in een keer (zundapp hell yeah!), echter toen ik weg wilde rijden viel het blokje stil, alsof hij verzoop.
daarop heb ik de bougie eruit gedraaid en de bougie en de carburateur schoongemaakt. ik ben verder gegaan met het installeren van
mijn ijscobak op de brommer (ja, degene met de gouden tip wint een ijsje!)
toen het tijd was de brommer weer te starten gebeurde er: nada.

vanmorgen ben ik verder gegaan alsvolgt: bij de brommerboer heb ik een nieuwe bougie en nieuwe contactpunten aangeschaft, de oude begonnen iets in te branden.
beiden heb ik geïnstalleerd (contactpunten vluchtig een schuurpapiertje tussendoor gehaald, werd me aangeraden bij nieuwe punten. en op 0,4 opening afgesteld)
bougie 0.4 afgesteld
de afstelling gecontroleerd (1,8 vdp), de afstelling nogmaals gecontroleerd, de afstelling iets verzet (1,5vdp) dit nogmaals gecontrolleerd, terug naar 1,8
er gebeurde: nada.

situatie is nu als volgt:
de bougie vonkt (redelijk tot goed, echter niet heel constant)
hij krijgt mengsel
compressie is goed
mijn been vertoond vroege kenmerken van spierpijn.
ik heb geprobeerd te starten met/zonder uitlaat, met/zonder luchtfilter (met/zonder bougiedop op de bougie :roll: )

hier houdt mijn kennis ongeveer op, wie o wie??

mvg!!
Tom
tollebom

Re: nog meer zundapp

Postby Harry Huizing » Wed Mar 28, 2012 2:08 am

Condensator !? , onvoldoende mengsel aangevoerd !?, Tip : je kan ook een boormachine met variabel toerentalregeling op het vliegwiel zetten en als startmotor gebruiken , nadien wel even de moer op vastzitten checken
en een katoenen lapje [snotdoek] gedrenkt in wasbenzine door de contactpunten halen volstaat !
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing

Re: nog meer zundapp

Postby tollebom » Wed Mar 28, 2012 8:12 pm

nieuwe ontstekingsspoel, nieuwe condensator, nieuwe bougiekabel en dop ->probleem opgelost
tollebom

Return to 2-tact