wie -o -wie
weet hoe het het met opzittenden op de bak?
stin wrote:waarom heb ik dan een opzittenden verzekering? als ik geen passagiers mag vervoeren, en hoe zit het dan met eventuele rolbar en gondels aan het frame vast of bankje aan het frame vast gelassed? Of zijn dat allemaal maar fabels?
Xenomobile wrote:Voorin de bak mag officieel niet meer. Je mag geen enkele, van oorsprong voor goederenvervoer ingerichte, laadruimte gebruiken voor transport van personen. Wel mag men een passagier achterop meenemen, vandaar de opzittendeverzekering, maar zelf ben je ook een opzittende hoor....
De oude wet is dat men met gordels, rolkooien en aan het frame bevestigde zittingen wel mensen mag vervoeren. De nieuwe wet zoals hij hierboven bondig is omschreven is in het leven geroepen na een heftig ongeluk met een tractor met platte kar welke, volgeladen met mensen, op een rotonde kantelde.... 3 doden.... (geloof ik).
Deze nieuwe wet houdt ook in dat, van oorsprong lege bussen niet zomaar mogen worden voorzien van extra stoelen achterin, tenzij zij daarna opnieuw bij de RDW worden geregistreerd, wellicht kan dat ook wel met een bak.
Of de soep ook daadwerkelijk zo heet wordt gegeten als jij mensen met een helm op (want dat moet ook voorin) in een vast gemonteerde zitting voorin de bak vervoert weet ik niet. Als je een op zijn strepen staande lul treft heb je pech.
Wout.
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests