Page 1 of 3

work in progress

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 1:19 pm
by Xenomobile
Na eindelijk een geschikte Quad-wielophanging te hebben gevonden, ben ik nu dan begonnen met de montage van het geheel.
Ik gooi even een foto-overzicht hier neer.
Interessante zaken zijn:
-wielbouten origineel m10x1,25.
-lagerbussen van de A-frames/wishbones zijn niet van rubber, niet van nylon, maar aan de voorzijde naaldlagers en achter lagers met ronde (draaibare binnenbus. (met een tolerantie in de hoek zeg maar).
-Brembo hydraulische remklauwen.
-Een ook voor de Quad niet kloppend Ackerman principe, ik heb het aangepast.

Het betreft hier een Kawasaki motorquad voorwielophanging, maar dat hadden jullie natuurlijk al lang gezien aan de groene kleur....?

Uiteraard heb ik verder alle andere zaken gecheckt en zo goed mogelijk, naar eigen inzicht toegepast, Naloop, Camber, etc... Maar wat zijn goede waardes voor toepassing bij een bakbrommer, en welke eigenschappen wil je, puur racing of ook lekker weggedrag? Dus iedereen die hier mee bezig is / reeds zoiets heeft: Wellicht ook fijn om eens wat waarden hier neer te zetten?
Bijvoorbeeld naloophoek/afstand. etc....

-Ik heb een naloop hoek van 5 graden.
-Een toespoor van 3 [mm], een bakbrommer is niet zo zwaar dus niet te veel toespoor naar mijn mening.
-Een negatieve wielvlucht / camber van zo'n 4 graden.
-Een bijna neutrale schuurstraal, iets positief (zo'n 10 [mm]).




Image

Image

Image

Image

Image

Image

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 1:20 pm
by Xenomobile
Ik haat dit forum, waarom doen die fucking foto's het hier nou nooit!

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 1:36 pm
by Xenomobile
Kijk maar gewoon op:
http://www.xenomobile.nl/2010/03/nieuwe ... bromfiets/

Dat werkt tenminste!

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 2:12 pm
by Jos asd.
de wielen staan bijna dwars in de bocht..(scherp hoor)
zo ben ik een keer gaan rollen met teveel vaart de bocht in..!

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 2:16 pm
by Xenomobile
De begrenzing van de draaicirkel zit nog (zoals origineel) onder aan de stuurstang, en deze is nog niet aangesloten... dus idd. kunnen de wielen nu nog geheel dwars, dit wordt later af te stellen met de ori apollo boutjes, eerst nog de stuurstang monteren. Komt goed, maar wel handig bij de behendigheid...

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 2:50 pm
by Vinz
ziet er goed uit, heb jammer genoeg te weinig kaas er van gegeten om dit zelf ook zo 1 2 3 te bedenken en uit te voeren want moet volgens mij wel super rijden! Vind mijn 13inch wielen overigens ook wel een verbetering ipv 8 inch :) sterkte met je project en meer foto's zijn altijd welkom

PostPosted: Thu Apr 01, 2010 6:13 pm
by NIX
Xenomobile wrote:Ik haat dit forum, waarom doen die fucking foto's het hier nou nooit!


Omdat jij een provider kiest die je fotolinks niet op .img .gif .bmp en dergelijk laat eindigen.

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 1:07 am
by Reinier
Via hyves kan het wel, maar moet je eerst rechtermuisknop afbeelding bekijken, en dan het adres uit de adresbalk kopieren en plakken tussen de IMG tags op het forum.

wat je ook kan doen, en eigenlijk nog makkelijker, rechtermuisknop afbeeldingslocatie kopieren, en die vervolgens tussen de IMG tags plakken.

dit is voor vrijwel elke host van afbeeldingen een fool-proof techniek.

zo doe je dat.
groet,

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 5:41 am
by Xenomobile
Ha,zou ik het nu dan eindelijk onthouden?
Heirbij dus de Edit MET foto's, voor degenen die het nog niet hadden gezien, thanx Reinier!
Inmiddels is het geheel, met een nieuwe bak (want de oude paste niet meer en was eigenlijk ook veel te zwaar) bijna af voor het komend weekend, maar ik moet er morgen nog even flink aan trekken want het zat een beetje tegen (zacht uitgedrukt) met de hoofdremcilinder....
Later meer en meer foto's, want nu weet ik hoe!

PostPosted: Fri Apr 02, 2010 11:10 am
by Amro
Yay! Succes :)

En Reinier bedankt dat je Xenomobile geholpen hebt... (dat mag ook wel eens gezegd ;) )