Page 1 of 3

Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:33 pm
by HellsChickie
Ik heb meer foto's kunnen maken van voor mij onbekende velgen,zou tof wezen als iemand mij wat aanwijzingen kan geven.

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:35 pm
by HellsChickie
...........foto

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:36 pm
by HellsChickie
...meer foto's

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:38 pm
by HellsChickie
Foto's van de voor mij ook onbekende bakbrommer

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:39 pm
by HellsChickie
Nog meer 8)

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:41 pm
by HellsChickie
.......

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 11:49 pm
by HellsChickie
Dit is de enige plaatje wat ik kon vinden die dichtst bij mijn bakbrommer komt qua uiterlijk,dus zou het interessant vinden als iemand meer kan vertellen.

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Sat Jul 21, 2012 12:31 am
by NIX
Je blokje is in elk geval een 310/320 3-bak stoterstangenblokje van Honda.

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Sat Jul 21, 2012 11:25 pm
by HellsChickie
NIX wrote:Je blokje is in elk geval een 310/320 3-bak stoterstangenblokje van Honda.


Ja klopt dat had ik van meer mensen gehoord,ook een beetje zoeken op internet om wat meer te weten over de oorsprong. Iedergeval bedankt :P

Re: Wat voor wielen of velgen zijn dit? deel 2

PostPosted: Sun Jul 22, 2012 10:41 am
by Xenomobile
Ik denk eigenlijk dat het grootste gedeelte eigenbouw is...
Voorwielen die enkelzijdig zijn afgehangen middels een (M10, maar ik hoop meer?) bout van 8.8 kwaliteit vind ik ronduit levengevaarlijk, ik zou mij meer zorgen maken over de ophanging dan over de remmen... De wielen zijn waarschijnlijk gewoon bromfietswielen die normaal aan twee kanten zijn opgehangen, iets van een Yamaha DT of zo. Remhevels zijn bij beter geassortimenteerde brommerzaken gewoon te koop als je de diameter van de hevelas weet. Maar hou dan ook de ankerplaatbevestiging in de gaten, ik kan niet zo goed zien hoe er wordt vookomen dat de ankerplaat mee gaat draaien als je gaat remmen..
Neem nog 1 foto van het draaipunt onder de bak, dan kunnen we wel aangeven van welk merk de voortrein is, want dat is, voor zover ik kan zien, het enige originele aan jouw bak.

Maar.... Kijk vooral uit met rijden want ik weet op 99,999% zeker dat die bout die jij als vooras hebt zitten, het niet houdt...
Nu zijn de meningen nog wel eens verdeeld over de staalkwaliteit van bouten en zijn eigenschappen, natuurlijk heeft een 12.9 bout een hogere terksterkte, maar, door het hoger koolstofgehalte is hij ook brosser en vatbaarder voor vermoeiing... Ik denk dus dat 8.8 wel de beste keus is hier.... hogere treksterkte dan 4.6 en minder vatbaar voor vermoeiing dan 10.9 of 12.9, bij deze dynamische belasting.... maar ik zou er zo niet mee durven rijden....
Lees ook: http://www.oldtimerrestauratie.com/site ... &Itemid=16

Geen goed nieuws wellicht, maar wel een waarschuwing...