Page 1 of 3
In de maak in groningen

Posted:
Tue Sep 08, 2009 10:11 am
by steckelfisch
Dit wordt nu bij de stadwerkplaats in Groningen in elkaar gezet, door Wouter Banus. Helemaal vanaf nieuw.
Ik ga vannavond even zien of ik een wat kleinere verisie van de foto kan maken. (edit: heeft Harry H. al gedaan.)

Posted:
Tue Sep 08, 2009 10:44 am
by belgobak
hi steckel
neem es een close-up van die stuurinrichting
groete, pascal

Posted:
Tue Sep 08, 2009 10:50 am
by Harry Huizing
leuk initiatief hoor , maar doe mij maar een tweetactje onder de bakbrommer

Posted:
Tue Sep 08, 2009 1:34 pm
by Xenomobile
Ik zie een erg "oversided" frame op alle fronten behalve daar waar het er echt toe doet..... De bevestiging van de achterbrug aan het "ielige" ronde zadelbuisje, daar zou ik nou zo maar nog even wat verband inbrengen, want dit ding gaat onhoeroepelijk kapot wringen in de bocht.
Het mag wat wegen allemaal geloof ik?
Erg lompe buizen en weinig plek voor een motorblok, sleutelen lijkt me een ramp!
Maar verder altijd goed als er weer een bakbrommer bij komt!
Ga zo door!

Posted:
Tue Sep 08, 2009 7:12 pm
by steckelfisch
Hier de stuurinrichting.
Ja, hij is een beetje star. 2 beetjes. Ik heb begrepen dat daar later nog
wat aan geprutst gaat worden.


Posted:
Tue Sep 08, 2009 7:19 pm
by steckelfisch
Xenomobile wrote:Erg lompe buizen en weinig plek voor een motorblok, sleutelen lijkt me een ramp!
Maar verder altijd goed als er weer een bakbrommer bij komt!
Ga zo door!
De motor zit in het achterwiel (4Kw).
De (tractie) batterijen komen in het vak onder de bak.
Doelstellng is een 2 uur actieradius, al zal dat wel van de aangehouden
snelheid en bevrachting afhangen.

Posted:
Tue Sep 08, 2009 8:08 pm
by zundaap
waarom is alles zo ontzettend lomp, ga je er auto's op vervoeren.
kan toch allemaal veel lichter,
dan kun je ook verder rijden op je accu's en hoef je minder gewicht eigen mee te slepen, dus meer in je bak.

Posted:
Tue Sep 08, 2009 9:00 pm
by Amro
Een 4kW hub motor ? Zo, dat kost een paar centen ...

Maar Zundaap heeft wel een punt, dit ziet er allemaal wel heel zwaar uit.
Behalve idd bij de achterbrug

Posted:
Wed Sep 09, 2009 8:49 am
by Xenomobile
ahhh, een electromotor....
Sorry hoor, maar ik kan er niet aan wennen...
Wel mooi zo in het acterwiel, maar 2 uur rijden is niet echt veel.... ik vind 5 uur wel een minimum dan kom je nog eens ergens.
Desalnietemin:
Versterk de ophanging van de achterbrug!
Ik blijf het raar vinden dat je een fossiele brandstof omzet naar electra, om die vervolgens te gebruiken om een voertuig voort te bewegen wat je ook direct op die fossiele brandstof had kunnen laten lopen. Ik heb altijd geleerd dat iedere stap verlies oplevert... maar goed, wie ben ik?
Dit geldt natuurlijk niet voor zonne-energie (waarbij het maken van een zonnepaneel meer energie kost dan dat het paneel ooit zal opleveren overigens) of wind energie, maar volgens mij komt hier nog vooral Fossiele stroom uit de muur....

Posted:
Wed Sep 09, 2009 9:53 am
by Brommert
Ziet er goed uit allemaal, mooi project. Maar inderdaad, overal dikke koker, behalve bij de achterbrug bevestiging. Heeft dat misschien een reden?
En hoe doe je het met een kenteken/keuring?